Upphandlingsassistent

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stads centrala upphandlingsenhet består av en upphandlingschef, en upphandlingsjurist, fem upphandlare, en systemadministratör och en upphandlingsassistent. Upphandlingsenheten ingår som en av tre enheter i stadens juridikavdelning som i sin tur sorterar under stadsledningsförvaltningen.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlingsassistent kommer du att ansvara för administrationen på upphandlingsenheten och till viss del även juridikenheten. Du kommer vara behjälplig under upphandlingsprocesserna, framför allt gällande leverantörskvalificering, avtalsadministration och arkivering. Du ansvarar för upphandlingsenhetens telefon- och e-postservice till stadens förvaltningar och bolag. Vidare publicerar du information på intranät och hemsida samt ansvarar för fakturahantering. Du arbetar nära systemadministratören kring områden som rör e-handel. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT-verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet, ekonomisystem samt upphandling- och beställarsystem. Vi värdesätter kunskap inom systemet Proceedo.

Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Dina arbetsuppgifter utvecklas efter verksamhetens behov och du behöver ha förmågan att omprioritera ditt arbete när situationen så kräver.

Du ska kunna arbeta självständigt utifrån uppdraget som är beskrivet i annonsen.



KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot inköp/upphandling eller administration/ekonomi eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Som person är du noggrann, strukturerad, prestigelös och kan lätt hålla många bollar i luften. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Arbetet ställer krav på att du kan skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du måste ha en stark integritet. Du är handlingskraftig och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsfokuserat.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
I den här tjänsten tillämpar vi löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Juridik- och upphandlingsavdelningen Henriette de Maré
031 - 315 12 74
SACO Annika Håkansson

Vision Maka Achalbedachvili
031-315 10 28
Upphandlingschef Christian Larsson
031-315 12 71
Enhetschef Överförmyndarenheten Annika Ewe
031-315 18 81
Tf Upphandlingschef Jonna Eriksson
031-315 12 79

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024