Upphandlingsassistent till inköpsenheten

Upphandlingsassistent till inköpsenheten

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Inköpsenheten har i uppdrag att utveckla, styra och samordna myndighetens inköp. Inköpsenheten svarar också för juridiskt stöd och rådgivning kring inköp- och avtalsfrågor kopplat till upphandlingar. I vårt uppdrag ingår också att följa upp avtal och utveckla myndighetens e-handel.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingsassistent på Kriminalvården kommer du att ha ett brett, intressant och varierat arbetsinnehåll. Du kommer att stödja våra upphandlare i arbetet med att planera och genomföra upphandlingar genom hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. I arbetet ingår att stödja och vägleda beställarstöd samt att hantera inkommande ärenden via ärendehanteringssystem, mail etc. Du kommer också att stödja och vägleda Kriminalvårdens övriga verksamheter i upphandlings- och avtalsfrågor och du ska även kunna genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt gällande rutiner. Arbetssituationen kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Din goda samarbetsförmåga gör att du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. I ditt arbete är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt vilket gör att uppsatta tidsramar håller. Du är flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Eftergymnasial utbildning inom upphandling eller inköp, eller en erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig inom området.
• Erfarenhet av likvärdigt arbete inom inköps- eller upphandlingsområdet.
• Mycket god data- och systemvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet.
• Mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Meriterande:
• Erfarenhet av upphandlingsverktyg som exempelvis Tendsign.
• Erfarenhet av att arbeta med verktyg för e-handel och spendanalys.
• Grundläggande kunskap om upphandlingslagstiftningen, företrädelsevis lagen om offentlig upphandling (LOU).

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass 2 och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster i denna säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Widin
011-496 52 57
Inköpschef Helen Widin
011-496 52 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Inköpsenheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 16 juni 2020

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024