Upphandlingsjurist till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Detta är en stor möjlighet för dig som vill vidareutvecklas inom upphandlingsjuridik!

OM TJÄNSTEN
Myndigheten har som ansvar att stärka den svenska patientens ställning genom att granska och annonsera vården och omsorgen.
Det är en ung och expanderande myndighet som grundades 2011 och har ca 30 personer anställda idag.
Ett av de huvudsakliga målen med verksamheten är att driva på utvecklingen av vården mot en mer patient – och brukarfokuserad vård och omsorg.
För att klara det här målet genomförs granskningar inom områden där det finns potential och möjligheter att förbättra patienters och medborgarnas hälsa, upplevde kvalitet och förtroende för vården och omsorgen.

Myndigheten söker nu en upphandlingsjurist.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som upphandlingsjurist kommer handla om att stötta myndigheten avseende upphandling, inköp och avtal.

Din huvuduppgifter:


* Självständigt genomföra upphandlingar/avrop på ett affärsmässigt sätt i enlighet med lagen om offentlig upphandling.
* Arbeta nära tillsammans med myndighetens utredare för att förstå vilka tjänster som behöver kompletteras med för att klara och uppfylla myndighetens mål med verksamheten.
* Ansvara för avropen mot, och samtidigt jobba i ett nära samarbete med företagets leverantörer av analyser och konsulttjänster.


VI SÖKER DIG SOM
* Har högskoleutbildning inom juridik.


* Har erfarenhet av att tidigare ha jobbat några år som upphandlingsjurist från någon statligmyndighet eller förvaltning.


Din personlighet:


* Du är lyhörd för att verkligen förstå verksamheten och dess utmaningar.
* Du har god samarbetsförmåga för att klara av att jobba med kontaktytor över hela myndigheten såväl som med externa aktörer.
* Du är noggrann, med ett bra sinne för detaljer.


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Enligt överenskommelse

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, med möjlighet till överrekrytering

UPPSKATTAD ARBETSTID: 8.00-17.00

PLATS: Centrala Stockholm

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8.00-17.00
  • Publicerat: 28 augusti 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Jönköpings tingsrätt söker sommarnotarie

Jönköpings tingsrätt söker sommarnotarie

23 januari 2024

15 januari 2024