Upphandlingsledare presentationssystem Gripen E

Arbetsbeskrivning

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.
Sektionen "HMI - System and Hardware Infrastructure" arbetar med specificering och design av presentationssystemet för nuvarande och kommande generation av flygplanet Gripen. På sektionen är vi ca 25 medarbetare uppdelat på systemingenjörer, apparatingenjörer och teknikledare och vi är del av området "HMI och Avionik" med ca 300 medarbetare.
Projektet "Displays and Avionics computers" består av ca 80 medarbetare och ansvarar för merparten av apparaterna ingående i flygplan Gripen E's avionik och presentationssystem.
Dessa apparater specificeras och kravställs av systemingenjörer inom projektet och upphandlas därefter från vald leverantör. Denna upphandling sker via ett upphandlingsteam bestående av:
- Upphandlingsledare
- Inköpare
- Apparatingenjör
- Kvalitetsingenjör
Detta team är kärnan i upphandlingen men har till sin hjälp medarbetare i projektet bestående av teknikansvarig och system- och mjukvaruingenjörer.
Vi söker nu en upphandlingsledare som ansvarar för och leder våra apparatupphandlingar för presentationssystemet.
Linjeorganisatoriskt kommer du tillhöra sektionen "HMI - System and Hardware Infrastructure".
Som upphandlingsledare rapporterar du till "Displays and Avionics computers" projektledning samt ingår i dess ledningsgrupp.



Din framtida utmaning
Som upphandlingsledare inom "Displays and Avionics Computers" är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att agera som projektledare mot leverantör med avseende på leveranstid och kostnad i apparatkontrakt.
- Att vara sammanhållande för upphandlingsteamet.
- Att planera granskningar, leverantörbesök på Saab och resor till leverantör.
- Att ta fram tekniska och kommersiella beslutsunderlag.

Den du är idag
Vi söker dig som gärna samarbetar med andra och inspireras av detta och som tycker om kommunikation med medarbetare, kunder, brukare och leverantörer. Du gillar att hålla ordning och reda i en föränderlig omvärld och har förmågan att se helheten utan att släppa kontrollen över detaljerna. Tidigare erfarenhet av tjänster där förhandling med leverantörer varit del av arbetsuppgifterna är meriterande.
Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Leverantörsresor är en naturlig del av arbetet och vi jobbar både mot leverantörer inom och utanför Sveriges gränser.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och kräver därför svenskt medborgarska.
Passar du in på ovanstående profil? Skicka in din ansökan redan idag!

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Saab tillämpar individuell lönesättning.
  • Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
  • Publicerat: 8 februari 2017

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024