OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Vårt uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en upphandlingssamordnare för ett tidsbegränsat uppdrag. Du kommer tillhöra myndighetens upphandlingsenhet. Upphandlingsenheten erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Upphandlingsenheten bedriver också utvecklingsarbete samt ansvarar för utbildning inom verksamhetsområdet.
Som upphandlingssamordnare ska du bistå beställare i anskaffningsärenden, hantera myndighetens anmälningssystem för varor och tjänster och lämna juridisk och praktisk rådgivning till organisationen i frågor rörande anskaffningar, avtal och anknytande områden exempelvis sekretess. Det ingår även att bevaka att avtal följs, initiera förlängningar och nya upphandlingar.
Du kommer också att delta i och bidra i utvecklingsarbete på enheten, exempelvis systematisk avtalsuppföljning. Vidare ingår det att ge administrativt stöd till upphandlingsenheten och att ha en stor mängd interna och externa kontakter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en Jur kand., juristexamen eller likvärdig utbildning. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet som jurist och kännedom om myndighetsarbete. Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda språkkunskaper i svenska. Du har erfarenhet av att upprätta och granska avtal. Det är meriterande om du har minst sex månaders erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete på statlig myndighet, och/eller minst sex månaders arbete med administration inom offentlig uipphandling.
För att lyckas i uppdraget ska du vara analytisk och strukturerad och kunna arbeta självständigt. Du har god skriftlig såväl som muntlig kommunikativ förmåga. Du är också utåtriktad och bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt.
Start och uppdragets omfattning
Snarast och till och med den 31 maj 2019.
Lön
Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Woodcock på telefonnummer 0733-10 95 85 alternativt helena.woodcock@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52