Upphandlingssamordnare till Skolinspektionen

Arbetsbeskrivning

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.

Vi söker nu en ny kollega som ska ansvara för och utveckla vår upphandlings- och inköpsfunktion. Tjänsten innebär ett självständigt och kvalificerat arbete med allt från att självständigt genomföra upphandlingar till att ge stöd vid inköp och ta fram rutiner.

Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av tolv medarbetare, din närmaste chef är ekonomichefen. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik.

Arbetsuppgifter

Du ansvarar för att utveckla och skapa tydliga rutiner kring inköp, avrop och upphandling på myndigheten samt ger stöd till enheter och avdelningar tillsammans med dina kollegor. Du kommer ha övergripande ansvar för att myndighetens behov av upphandlingar och avrop omhändertas och fördela inkomna ärende mellan dig själv och dina två kollegor. I arbetsuppgifterna ingår även att samordna inköp, stödja i frågor kring avtalstolkning och förlängning av tecknade avtal. Arbetsuppgifterna består av att planera, genomföra och utvärdera tjänste- och varuupphandlingar över och under tröskelvärdet samt genomföra avrop från statliga ramavtal. Det ingår även att hålla olika interna utbildningar inom upphandling och avtalsförvaltning. Arbetet innebär många kontakter inom och utom myndigheten.

Placering är på huvudkontoret i Stockholm.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• för uppdraget relevant akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning (YH eller motsvarande)
• goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling, LOU, och dess tillämpning
• minst fem års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom den offentliga sektorn
• erfarenhet av att utveckla upphandlings- och inköpsfunktionen samt att ta fram och hålla olika dokument uppdaterad
• flytande kunskaper av svenska i både tal och skrift.

Meriterande:


• erfarenhet av att samordna och fördela arbetsuppgifter på upphandlingsområdet
• erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och inköpssystemet Visma.

För att lyckas i rollen, ska du vara strukturerad och kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har ett pedagogiskt arbetssätt och hög integritet. Du arbetar systematiskt och slutför dina uppdrag med god kvalitet. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidare anställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 18 januari 2023. Ansökan har dnr 2022:11646.

Frågor

Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Mary Cairns eller Kristin Annerstedt som nås via växeln 08-586 080 00. 

Fackliga företrädare

Birger Österberg (Saco-S), Samuel Sjöberg (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.

Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolinspektionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 18 januari 2023

Besöksadress

Storgatan 33, Linköping
None

Postadress

Box 23069
Stockholm, 10435

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024