Uppmärkningspartner till innovativa Hilti!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta extra med uppmärkning och registrering av inventarier? Har du intresse för bygg/verktygsbranschen och vill vara en viktig kugge inom Hiltis nya affärsområde Hilti ON!Track? Då har adecco uppdraget för dig!  

Om arbetet:
Hilti erbjuder spjutspetsteknologi till bygg- och anläggningsindustrin. Hiltis produkter, system och tjänster erbjuder professionella och innovativa lösningar med enastående mervärden. Huvudkontoret för Hilti-gruppen ligger i Schaan i Liechtenstein. Hilti Svenska AB har under flera års tid varit på listan för Sveriges bästa arbetsplatser och utsågs 2014 och 2015 till nummer 1 i kategorin för stora organisationer. Grunden för detta arbete finns i att vara en värderingsdriven organisation som sätter människor först och som fokuserar på ledarskap och välfungerande HR-processer.
Hilti har nyligen lanserat det nya affärsområdet Hilti ON!Track på den svenska marknaden. Hilti ON!Track är en professionell systemlösning för hantering och administration av inventarier. Hilti ON!Track ger kunderna en transparens och översikt över inventarieparken. Dina arbetsuppgifter innebär att märka upp de verktyg och inventarier som finns ute hos Hiltis kunder. Systemet är på engelska och vi planerar att man hinner med mellan 75-100 inventarier/dag beroende på kund. Till din hjälp ute hos kund har du egen dator samt RFID-etiketter. Du kommunicerar med kunderna för att hitta bästa samarbete, men i övrigt arbetar du ofta ensam med stöd av projektledning från Hilti. I arbetet ingår:
- märka upp varor med RFID-etikett
- scanna in varor i deras system
- bemöta kund på bästa sätt

Arbetstiderna är mellan 8.00-16.00 och man kommer i snitt arbeta 2 gånger i månaden. Du som påbörjar detta uppdrag kommer genomgå en introduktion och utbildning som leds av Hilti.

Om dig
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom byggbranschen eller studerar en teknisk inriktad utbildning. Du är en lättlärd person med sinne för ordning och reda. Vidare innehar du stort tålamod och har god kommunikativ förmåga.

Viktigt för tjänsten är:
- B-körkort och gärna tillgång till egen bil
- tala och skriva svenska samt engelska obehindrat

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen:
Tjänsten som uppmärkningspartner är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Student.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra. Du får ett ramavtal i Adecco Student AB. Du blir sedan anställd när behov uppkommer och du accepterar anställningserbjudandet. Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt kollektivavtal.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Matthiasson på 031 - 7254544.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Visstid
  • Publicerat: 23 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


17 april 2024

Kontorsbiträde / webshopansvarig

Kontorsbiträde / webshopansvarig

14 april 2024

Administratör  kontorist

Administratör kontorist

22 mars 2024

12 mars 2024