Uppsalahem söker produktägare för webb och app

Arbetsbeskrivning

Uppsalahem har funnits sedan 1946 och är Uppsalas ledande bostadsbolag med ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar och utvecklar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Vår ägare Uppsala kommun vill att vi ska vara ett innovativt och utvecklingsorienterat bolag. Vår ambition är att bli Sveriges bästa bostadsbolag och vi arbetar systematiskt för att steg för steg göra detta till verklighet.



Tjänsten vi erbjuder
Vi söker nu en produktägare som vill jobba med utveckling och förvaltning av vår webb och app. Varje månad används våra digitala tjänster av tusentals användare. Ett agilt arbete nära kunder och användare är en förutsättning för att lyckas. Vi tror därför att du som person har lätt för att sätta dig in i både våra interna användares och våra kunders förväntningar på våra digitala lösningar och tjänster.

Vad innebär tjänsten?
Du driver och ansvarar för produktområdet enligt de mål vi gemensamt utarbetat. Du ansvarar för att din utvecklingsplan och backlogg förbättras i riktning mot huvudområden i vår digitala strategi. Du jobbar i ett tvärfunktionellt utvecklingsteam, med ett agilt arbetssätt med tydlig återkoppling till både verksamhet och samarbetspartners. Du arbetar aktivt för att minimera avståndet mellan interna användare och teamet genom utbildning och operativ stöttning. När nya utmaningar tillkommer från intressenter och användare förankrar du dessa hos utvecklingsteamet. I din roll ingår att säkerställa att produktens kvalitet, stabilitet och kompatibilitet upprätthålls och förbättras över tid.

Vem är du?
Vår verksamhet är under utveckling och vi står inför flera digitala utmaningar de kommande åren. Innovation och kundnära utveckling är centralt för vår fortsatta resa, liksom vår förmåga att samarbeta internt och med externa aktörer. Nya problem och utmaningar dyker upp hela tiden - med nyfikenhet, problemlösningsförmåga, kompetens och specialistkunskap ligger du hela tiden steget före. Du har förmågan att arbeta såväl strategiskt som operativt med stor flexibilitet och anpassningsbarhet. Du är en van presentatör, tycker om att utbilda andra och bygger lätt nätverk internt och externt. Du kan gå från idé till konkreta leveranser och planerar självständigt ditt arbete som löpande förankras med utvecklingsteam och styrgrupp. I rollen behöver du driva förändring, vilket medför att du behöver vara ödmjuk och kunna sätta dig in i andras vardag.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

- har fokus på digitalisering, kundresor och användare.

- har en examen inom ett för tjänsten relevant område.
- idag arbetar eller har arbetat som produktägare under några år.
- har relevant erfarenhet från projektledning, företrädesvis inom webb- och mobilapplikationer.
- har ett pedagogiskt förhållningssätt.
- har erfarenhet av att jobba med Service Design/Design Thinking/Tjänstedesign.
- har erfarenhet av agilt arbetssätt, kravanalys och utbildning av användare.
- talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Din arbetsplats
Vi är idag 5 medarbetare på kommunikationsavdelningen, som du organisatoriskt tillhör. Du kommer att arbeta nära kollegor från andra delar av organisationen i tvärfunktionella team. Vi värnar om att ha en bra balans mellan jobb och privatliv och arbetar i ett välmående och högpresterande team.

Vid vårt huvudkontor arbetar närmare 120 personer. Vi erbjuder bra förmåner för våra anställda - bland annat ett generöst friskvårdserbjudande med både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag, lunchsubvention och timbank.

Om anställningen

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-fre 08:00 - 17.00
Anställningsform: tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Huvudkontoret

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta Kommunikationschef Linda Ryttlefors, linda.ryttlefors@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-03-27.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsalahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 27 mars 2023

Besöksadress

Box 136, Uppsala
None

Postadress

Box 136
Uppsala, 75329

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024