OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Game Assembly is a Higher Vocational Education that focus on education within game development. The Game Assembly was founded in Malmö, Sweden in 2008 and in 2019 the school opened its second location in Stockholm. For three years in a row, The Game Assembly has been ranked among the world's best game and design schools by The Rookies, a global community of game creators. The Game Assembly provide the game industry with employees who have in-demand skills, such as animators, technical artists, level designers, graphic designers and programmers. Today, almost 9 percent of all those who are professionally active in the game industry in Sweden were educated at The Game Assembly.
Om tjänsten
The Game Assembly söker nu en ny ansvarig utbildare till vår spelanimatörs-utbildning som kommer arbeta med att utbilda framtidens spelutvecklare. Vi söker dig som kan ta ansvar för och driva utbildningen framåt tillsammans med dina kollegor. Arbetet omfattar bland annat planering och utformning av kurser, undervisning samt handledning av de studerande.
The Game Assemblys unika utbildningskoncept bygger på att utbildningarna på skolan tillsammans skapar spel vilket gör att du även kommer ha ett tätt samarbete med de övriga utbildningsansvariga. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med att utbilda framtidens spelutvecklare.
Vem söker vi?
För att trivas i rollen som utbildare ser vi att du är kommunikativ och har ett genuint intresse för människor och spelutveckling. Du har en god pedagogisk förmåga tillsammans med ett ödmjukt förhållningssätt och tålamod. Vidare har du ett djupgående intresse för spelutveckling, är öppen för att både ge och ta feedback samt finner glädje i att lära och hjälpa människor att utvecklas och etablera sig inom spelbranschen.
Vidare söker vi en person med:
• kunskaper och erfarenhet av 3D-Grafik och animation för spel
• kunskaper om riggning och scripting i Maya
• kunskaper om mocap och Motionbuilder
• kunskap om implementation av spelanimation i spelmotor
• (Unreal och Blueprint eller Unity och C#)
• förmåga att ge såväl estetisk som teknisk feedback
• erfarenhet från spelbranschen
Vi ser det som en bonus om du har:
• erfarenhet av såväl traditionell som digital grafik
• erfarenheter som skulptur, anatomi, kroki, skådespeleri
• erfarenhet av handledning
• erfarenhet av någon av följande programvaror: Autodesk Maya, Adobe Photoshop, Unreal, Unity och Pixologic Zbrush, Houdini
För att söka behöver du skicka in:
• CV och personligt brev
• Portfolio
Varför TGA?
Vi erbjuder en kreativ, ambitiös och omtänksam miljö. Arbetet med att utbilda drivna och nyfikna individer är otroligt givande och utvecklande, både på ett personligt och arbetsrelaterat plan. Vi är ett sammansvetsat team som alla har ett stort engagemang och driv, där alla bidrar på olika sätt utifrån sina egna erfarenheter och förutsättningar.
The Game Assembly eftersträvar ökad mångfald och jämnare könsfördelning och uppmuntrar därför kvinnor, icke-binära och personer med internationell bakgrund att söka tjänsten. Du behöver ha god förståelse för svenska då hela utbildningen bedrivs på svenska.
Anställningsort: Malmö
Tillträde: Snarast (för att få möjlighet att sätta sig in i utbildningsmaterialet innan undervisningen börjar i slutet på augusti)
Ansök senast: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart du kan. Sista ansökningsdag är den 29 maj 2022.
Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
The Game Assembly är en del av Academedia-koncernen och tillämpar kollektivavtal mellan Almega och Unionen samt Sveriges Ingenjörer.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta utbildningschef Isa Nordén på isa.norden@thegameassembly.se eller telefon på 010-7094113