Utbildningsadministratör, Östersund

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb innebär att du administrerar utbildningstillfällen inom Skatteverket och Kronofogden. Du kommer också delta i det årliga arbetet med prognoser och planering av kommande års utbildningstillfällen. Du har viljan och förmågan att arbeta självständigt inom givna ramar, rutiner och riktlinjer. Samtidigt som det kommer krävas att du samarbetar mycket med lärare, kursdeltagare, uppdragsgivare inom organisationen samt dina kollegor inom administratörsfunktionen.

På Personalenheten i Östersund arbetar idag drygt 40 personer på två sektioner som är en stödfunktion till organisationen gällande kompetensutveckling och utbildning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som 


• har en treårig gymnasieutbildning med godkända betyg
• har lätt för att planera ditt eget arbete och själv prioritera inom givna ramar, rutiner och riktlinjer
• är serviceinriktad och har ett gott bemötande både internt och externt
• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
• har lätt för att kommunicera enkelt och begripligt i tal och skrift
• ser möjligheter istället för problem och drivs av utmaningar
• har lätt för att skapa förtroende och goda relationer, så väl med arbetskamrater som externa intressenter
• har goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett LMS.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare, med tillträde omgående enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 juni 2015

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024