Utbildningskoordinator till EuroMaint i Stockholm

Utbildningskoordinator till EuroMaint i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Utbildningskoordinator med erfarenhet av administration sökes till en ny spännande roll inom Euromaint Rail i Stockholm

Vill du jobba som utbildningskoordinator i en ny spännande tjänst hos en ledande aktör inom tågunderhåll? Lockas du av en koordinerande och omväxlande roll med ansvar för både helheten och detaljerna? Nu söker Euromaint Rail en utbildningskoordinator som vill vara med och bygga upp och utveckla en ny roll inom Kompetenscenter. Har du tidigare erfarenhet av arbete som koordinator eller administratör inom området utbildning och trivs i en "spindeln i nätet" roll, då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Euromaint är en ledande aktör inom tågunderhåll samt en flexibel och dynamisk organisation som uppmuntrar till nytänkande. Som utbildningskoordinator på Euromaint Rail arbetar du i en central och omväxlande roll med många kontaktytor. Här erbjuds du en spännande och unik möjlighet att i tätt samarbete med chefen för Kompetenscenter och HR avdelningen forma rollen samt utveckla befintliga och nya processer. I denna tjänst arbetar du proaktivt och professionellt med chefsstöd i utbildnings- och kompetensfrågor. För att kunna erbjuda kompetensutveckling inom relevanta områden samarbetar du med kompetensutvecklaren samt följer upp och säkerställer att utbildningarna genomförs inom fastställda tidsramar.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som utbildningskoordinator ansvarar du övergripande för all administrationen kring utbildningarna såsom kontakt med chefer, deltagare, föreläsare samt att planera utbildningstillfälle och lokal.

Dina arbetsuppgifter som utbildningskoordinator kommer innebära att:

• Proaktivt stötta chefer i utbildnings- och kompetensfrågor
• Samordna utbildningen med respektive chef enligt fastställd periodicitet
• Administrera i kursportalen samt sända bokningsbekräftelse till deltagare
• Boka lärare, lokal samt säkerställa tillgång till fordon inför utbildningstillfället 
• Registrera behörigheter efter genomförd utbildning eller hälsokontroll
• Sammanställa kostnaden och upprätta underlag till ekonomiavdelning 
• Fastställa processer för onboarding i samråd med HR
• Uppdatera styrande dokument och mallar/blanketter i SharePoint

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är placerad i Solna med närhet till goda kommunikationer och service. Du rapporterar till Chefen för Kompetenscenter och kommer att tillhöra ett team med ytterligare två kollegor där samarbete och arbetsglädje står högt på agendan. Detta är en tillsvidareanställning med önskad start i mitten av augusti samt 6 månaders provanställning.Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstider 08.00-17.00 med möjlighet till flextid. 

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning samt god erfarenhet av arbete som utbildningskoordinator, administratör eller projektledare. Du brinner för att arbeta i en koordinerande roll och utmanas av att arbeta med processer och förbättringsarbeten. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har god systemvana samt erfarenhet av Office paketet. Då du kommer att ha många kontaktytor är det ett krav för rollen att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Du trivs i en roll med eget ansvar och har öga för både helheten och detaljerna. Du har också lätt för att prioritera, då du kommer att driva arbetet kring flera utbildningsarrangemang samtidigt. Som person är du driven, självständig och noggrann samt har en god förmåga att arbeta ansvarsfullt och strukturerat. Utöver detta är du serviceorienterad och har god samarbetsförmåga i kontakten med både kollegor och samarbetspartners.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024