Utbildningssamordnare till välkänt företag inom telekom!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som trivs i en samordnande roll? Har du dessutom ett intresse för arbete med ständiga förbättringar? Som utbildningssamordnare får du möjlighet att arbeta under stort eget ansvar där du också får möjlighet att vara kreativ. Ta chansen redan idag och sök tjänsten, start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en utbildningssamordnare för omgående start. Uppdraget sträcker sig initialt till och med augusti 2017 med chans till förlängning. Vår kund är ett stort och välkänt telekomföretag som har sina lokaler cirka 15 minuter utanför Göteborgs stadskärna. Då företaget befinner sig i en stark och expansiv fas finns ett stort behov av kompetensutveckling. Därav kommer du ha ett ansvar för administration och samordning av utbildningar.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningsadministratör kommer du arbeta med att inventera utbildningsbehovet inom organisationen och därefter även ta fram och utveckla utbildningar. Rollen innebär många olika kontaktytor, både internt med olika funktioner och externt med utbildningsleverantörer. Du kommer även ansvara för att ta fram och utveckla innehållet i en ny plattform för webbutbildningar.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot och administrera anmälningar till kurser
* Planera/samordna tillfällen för utbildningar (avgöra tid och datum, boka lokal etc.)
* Administrera intranätet för utbildning
* Sammanställa statistik, rapporter och presentationer kring utbildningar
* Följa upp och utvärdera utbildningar


Tjänsten passar dig som trivs i en samordnande roll där du har många bollar i luften. Då tjänsten innehåller många kontaktytor är det viktigt att du har en god känsla för service. Du har inget emot att ta dig an tuffare som enklare utmaningar och är prestigelös i ditt agerande. Eftersom tjänsten är administrativt lagd är det även viktigt att du har ett intresse för att skapa presentationer och texter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har eftergymnasial utbildning inom relevant område


* Har tidigare erfarenhet av servicerelaterade yrken
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska för att kunna hantera administration och kontakt med interna och externa parter


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, specifikt om du tidigare har arbetat med utbildningsadministration eller samordning.

Som person välkomnar du nya uppgifter och utmaningar. Du vågar testa nya idéer och har även en förmåga att på egen hand planera, organisera och prioritera. En del i detta är att du tar ett stort eget ansvar för ditt arbete. Du är även flexibel och anpassar dig snabbt till ändrade omständigheter. Då rollen innehåller många olika kontaktytor är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, att du är lyhörd och att du kommunicerar på ett konstruktivt och välformulerat sätt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, till och med augusti 2017
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Jonsered, Göteborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund arbetar med bygg samt underhåll av nätinfrastruktur och levererar fälttjänster främst inom telekom- och energibranscherna. De befinner sig just nu i ett expansivt skede och arbetar hela tiden med nytänk och nyfikenhet för att på så sätt nå nya marknader. De är idag drygt 750 medarbetare och har sina lokaler cirka 15 minuter utanför Göteborgs stadskärna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Dagtid
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024