OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
AllboHus Fastighets AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostäder och lokaler på flera orter i Alvesta kommun. I AllboHus bestånd finns ungefär 1850 lägenheter och ca 118 000 kvm lokaler. Inom AllboHus jobbar ca 110 medarbetare inom olika yrkesgrupper som varje dag arbetar för att tillsammans skapa hem för Alvestas invånare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog och detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på delaktighet, engagemang och tillit.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, är kreativ och kommer med nya idéer som du också kan förverkliga. Vad gäller uthyrningen är vi i en spännande fas och vi behöver därför en person som vill vara med på vår resa och bidra till vår utveckling.
Som uthyrare är din funktion viktig för att säkerställa en korrekt uthyrningsprocess där flexibilitet och lösningsorienterat arbetssätt är viktigt. Hos oss får du drygt 100 nya, trevliga kollegor som jobbar inom olika yrkesgrupper. Vi arbetar i fastighetssystemet Momentum.
I arbetet kommer du fokusera på uthyrningen hos AllboHus. Du administrerar bostadskön, intressenter och hanterar och utvecklar det system som sköter bostadskön. Du har en daglig kontakt med intressenter via mail, chatt eller telefon.
Vid nyproduktion är du en viktig del i planeringen och marknadsföringen av nya områden, boenden eller kvarter.
Du är ansvarig för marknadsföringen av lediga objekt och kommer tillsammans med vår kommunikatör och övriga kollegor anordna marknadsaktiviteter som tex visningsdagar av nyproducerade bostäder eller mässor och andra marknadsstrategiska aktiviteter.
Du ingår i teamet på marknadsavdelningen som består av kundtjänst, kommunikatör, uthyrning, bovärdar, ekonomi och bosociala frågor. Du kommer projektleda egna projekt och kundaktiviteter.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har ett utpräglat strategiskt tänk och utvecklingsfokus och förmågan att sätta dig in i intressentens behov och önskemål. Du ska också se och förstå hur samarbetet mellan avdelningarna på företaget hänger ihop och att vi är beroende av varandras kompetenser.
Tjänsten kräver att du arbetar självständigt, är ansvarstagande, lösningsorienterad, kommunikativ samt att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Din förmåga att samarbeta kommer att värdesättas. Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet från liknande arbete inom fastighetsbranschen är meriterande.
Vi ser gärna att du har kunskaper i hyresjuridik, Office365 och erfarenhet av digital kommunikation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och är måna om att du passar bra in i din arbetsgrupp.
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Flerspråkighet är meriterande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teknik och Miljö chef Margareta Nilsson
0472-15520
Stefan Fransson
0472-15061
Fastighetsteknikschef Peter Lindberg
0472-59 56 56
Fastighetsteknikschef Peter Lindberg
0472595656
Personalchef Kristina Petersson
047215439
BovärdsChef Marie Ekman
0472595913