OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker Komet en inköpare för rekrytering direkt till kunden, tjänsten är på heltid.Vår kund arbetar inom interiörsbranschen och ser sig själva som ett serviceföretag som värdesätter kundservice väldigt högt.Företaget har en positiv anda och utveckling och nytänkande är en naturlig del av verksamheten.För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter i företaget.Arbetsplatsen präglas av mycket fart och fläkt och det är ofta något nytt på gång. Huvudsakliga arbetsuppgifterna för befattningen innefattar följande: - Inköp och lagerstyrning - Aktivt arbete med materialplanering - Bevakning, styrning och uppföljning av inköpsflödet - Information till kundtjänst och sälj angående tillgänglighet, saldon och leveranser - Aktivt arbete med åtgärder som syftar till att reducera inköpskostnader Tjänsten som inköpare innebär mycket självständigt arbete med frihet under ansvar, du jobbar mot din egen budget och nyckeltal.Det ställs höga krav på att kunna prioritera under högt tempo och samtidigt hålla uppe servicegraden och flexibiliteten i ditt agerande för att möta kundernas behov.En viktig del av tjänsten är även att ständigt arbeta med förbättringar av inköpsprocessen. Är du den vi söker?Du som söker är förmodligen nyexaminerad från din högskoleutbildning med inriktning mot inköp och logistik.Du brinner för inköp och söker en tjänst där du kan stanna på lång sikt för att utvecklas i yrkesrollen och där du få vara med och utveckla tjänsten tillsammans med företaget. Som person är du utåtriktad och positiv samtidigt som du är stresstålig och kan behålla lugnet under tidspress samt agerar som problemlösare i alla lägen.Du är en person med klipp i steget som gärna kommer med nya ideer samt har lätt för att lära.Vidare så är du flexibel och anpassningsbar men är även en duktig förhandlare. Du är en mycket skicklig användare av Office-paketet, erfarenhet från affärssystemet SAP eller liknande är meriterande.Har du tidigare arbetat med inköp/logistik så är även det meriterande.Du behärskar engelska flytande i tal och skrift då du kommer att ha daglig kontakt med utländska leverantörer. Information om tjänsten Start: November Omfattning: Heltid/Tillsvidare Arbetstider: Kontorstid måndag-fredag Ingångslön: Enligt överenskommelse Ansökan: Sök tjänsten via Komets hemsida www.komet.se Referenskod: KCAK Sista ansökningsdag: 8 november (intervjuer sker löpande så sök tjänsten redan idag.) Ange i din ansökan en kort motivering till varför just du skulle passa för tjänsten. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos vår kund.Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare.Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier.Vi släpper inte gärna duktiga konsulter utan tar dem ofta vidare i karriären genom nya uppdrag.Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.