Utredare

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en kvalificerad utredare till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för tillståndsprövning för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och viss tillståndsprövning inom hälso- och sjukvården. Tjänsten är placerad på tillståndsavdelningen, direkt under avdelningschefen.   
Arbetsuppgifter

Som utredare arbetar du nära avdelningschefen och fungerar som ett stöd i hennes uppdrag. Du ansvarar för att sammanställa och analysera uppgifter inom tillståndsverksamheten. Du bidrar med underlag till den årliga tillsynsrapporten samt tar fram rapporter i samarbete med tillsynsverksamheten. Vidare ska du bedriva riskanalysarbete inför planering av tillsyns- och tillståndsverksamhet. I tjänsten kan det även ingå regeringsuppdrag och projektledning. Du kommer att ingå i ett myndighetsövergripande nätverk för utredare.                                                                                                
Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning och ca 5 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Du har förmågan att kartlägga, analysera och utreda komplext och omfattande material. Du har en analytisk förmåga, men kan samtidigt se helheten och arbeta effektivt. Du arbetar självständigt, men tycker även om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslut samt kan kommunicera resultatet av ditt arbete både internt och externt. Vidare ska du ha ett intresse för och kunskap om vad som händer i omvärlden och kunna applicera det på ditt arbete. Det är viktigt att du är utvecklingsorienterad och har en positiv framtoning, då avdelningen är inne i ett förändringsarbete.
Meriterande

Erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig verksamhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef, Anna Sundberg, 010-788 52 30. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65. Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.
Ansökan

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-30658/2016. Sista ansökningsdag är den 17 oktober 2016. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss vänligt men bestämt säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Om IVO

Inspektionen för vård och omsorgs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madeleine Ottahal

Stina Höglund
010-788 51 45
Hanna Widegren
010-788 50 30
Madeleine Ottahal
010-788 57 52
Pernilla Spens
010-788 51 87
Magnus Gustafsson
+46703789443

Sammanfattning

Besöksadress

Gävlegatan 18B
None

Postadress

Box 45184
STOCKHOLM, 10430

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024