Utredare till Kunskapsstöd (visstidsanställning)

Utredare till Kunskapsstöd (visstidsanställning)

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Myndigheten för delaktighet (MFD) – den lilla myndigheten med det stora uppdraget.

Vårt uppdrag är att främja tillgängligheten i samhället för att öka delaktigheten för personer med funktionsnedsättning. Målet är ett hållbart samhälle som är utformat utifrån medborgarnas olika förutsättningar och behov. Läs mer om MFD:s verksamhet här

Tillsammans med engagerade kollegor jobbar du med att stödja offentliga och privata verksamheter i detta arbete. Du bidrar också till att kommunicera hinder och lösningar som gör det möjligt för fler människor att självständigt välja, fatta egna beslut och påverka sitt liv. 

Vi är en liten myndighet och det betyder att varje medarbetare spelar stor roll för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Vi söker nu en erfaren utredare för visstidsanställning under 12 månader.

Arbetsuppgifter

MFD söker dig som i rollen som utredare vill bidra till ett samhälle som är tillgängligt och användbart för fler. Du kommer att arbeta på avdelningen för kunskapsstöd. Avdelningens uppdrag är att utveckla och erbjuda olika former av stödinsatser för att underlätta våra målgruppers arbete med ökad delaktighet och tillgänglighet. Myndighetens främsta målgrupper är kommuner, regioner och statliga myndigheter.

Som utredare deltar du i arbetet med att ta fram och implementera relevant stöd såsom checklistor, metodstöd, kunskapsunderlag och utbildningsmaterial.  Implementeringen sker genom insatser såsom seminarier, nätverk, workshops och utbildningsinsatser. Arbetet sker i nära samverkan och dialog med målgrupperna och med andra intressenter. Som utredare arbetar du även med att planera, bereda, genomföra och rapportera större och mindre aktiviteter såsom regeringsuppdrag, att besvara remisser och att representera myndigheten i olika forum.

Kvalifikationer

I grunden har du en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap och ett par års erfarenhet av att utveckla och genomföra främjande eller stödjande insatser gentemot eller inom offentliga verksamheter. Du kan självständigt planera, driva, följa upp och redovisa projekt som omfattar flera intressenter och ta fram innehåll tillsammans med olika målgrupper samt skriva och presentera på ett målgruppsanpassat sätt. Vidare ser vi gärna erfarenhet av


• Verksamhetsutveckling,
• Arbete med metodutveckling
• Att göra komplexa frågor lättillgängliga
• Att bygga nätverk, bygga och utveckla samarbeten och skapa engagemang för en fråga (relationsskapande kompetens/erfarenhet)
• Arbete i olika sektorer: statlig myndighet/kommun/civilsamhälle
• Att agera som företrädare för en organisation eller fråga.
• Arbete med tvärsektoriella frågor såsom social hållbarhet, funktionshinderspolitik eller jämställdhet.

För att lyckas i arbetet behöver du även ha goda kunskaper om organisation, arbetssätt, incitament och andra förutsättningar hos myndighetens målgrupper.

Du arbetar strukturerat och håller dina deadlines. Du är lösningsfokuserad och tar hjälp av andra. Vidare tar du ansvar för att det egna arbetet bidrar till helheten samt har lätt för att samarbeta med andra.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar och där vi lär oss när vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Hos oss får du utlopp för den kompetens du kommer in med och du får möjlighet att utvecklas i din roll och vara med att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete och där du får jobba med utvecklande och samhällsviktiga frågor.

Anställningen

Anställningen är på heltid och tidsbegränsad 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 7 mars och du söker genom att trycka på knappen Ansök nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Vid frågor kontakta gärna Emelie Lindahl, avdelningschef Kunskapsstöd, på telefon 08-600 84 11. Fackliga frågor besvaras av Brita Törnell, Saco, på telefon 08-600 84 70 eller Siri Morawski, ST, på telefon 08-600 84 85.

Övrigt

MFD stävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka i verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Myndigheten behandlar sina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Christina Westblom
08 600 84 39
Avdelningschef Nina Lindqvist
08 600 84 26
Avdelningschef Pär Rådling
08-600 84 46
Personalchef Christina Westblom
08-600 84 39
Personalhandläggare Karin Fröblom
08-600 84 58
Avdelningschef Kalle Elofsson
08-600 84 40
Personalhandläggare Helene Sundewall
08-600 84 26
Sektionschef kommunikation Hanna Jämtin
08-600 84 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för delaktighet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Sturegatan 3
Sundbyberg

Postadress

Box 1210
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

27 maj 2024

Handläggare till Interreg Aurora

Handläggare till Interreg Aurora

28 maj 2024

Utredare

Utredare

24 maj 2024