OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
Som medarbetare inom Socialförvaltningen arbetar Du efter vår vision Att ge varje dag ett innehåll och enligt värdegrunden Varje individ ska mötas med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan.
Dessa ledord är bärande i våra möten med såväl medborgare som kolleger.
Du blir en del av en enhet i ständig utveckling, med kreativa och engagerade kolleger och får möjlighet till att bidra till en god arbetsmiljö och själv utvecklas i din profession och som person.
ARBETSUPPGIFTER
Som utredningsassistent tillhör Du försörjningsstödsgruppen på Myndighetsenheten. Fem socialsekreterare arbetar med ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd.
Tillsammans med två kolleger kommer Du att ansvara för delar av administrationen kring detta arbete. Du har både direkt och indirekt kontakt med medborgare som söker ekonomiskt bistånd och är en viktig del i att bemöta dessa med god service. Ditt uppdrag är främst att vara ett administrativt stöd för socialsekreterarna så att deras möjlighet att arbeta direkt med de sökande ökar.
Du kommer att göra beräkningar, kontrollera underlag som kommer in utifrån ansökan om ekonomiskt bistånd och självständigt fatta beslut efter delegation från socialsekreterare.
Även andra administrativa arbetsuppgifter inom enheten kan komma att bli aktuella.
KVALIFIKATIONER
Relevant utbildning inom administration och ekonomi.
Vi söker Dig som har:
- Förmåga / erfarenhet av att möta människor i olika situationer och från olika bakgrunder
- Ekonomiskt sinnelag
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- Förmåga att förhålla dig professionellt i pressade situationer
- Lätt för att vara flexibel
- Lätt för att samarbeta
Meriterande är kunskaper i dokumentationssystemet Procapita, erfarenhet av att göra beräkningar gällande försörjningsstöd och kunskap om samhällets stödinsatser och gällande lagstiftning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Cederhag
042-641 23
Jessica Göransson
042-640 93
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
042-640 00
Ann-Charlotte Krüger
042-643 80
Jenny Johansson
042-640 51
Margaretha Sturesson
042-640 07
Myndighetschef Stina Cederhag
042-641 23
Sjukgymnast Tord Kock
042 - 642 44
HSL-chef Eva Hallström
042-642 84
Områdeschef Emma Ahlström
042 - 64037