Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politisk styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledning? Då har vi ett roligt och spännande jobb att erbjuda.
Kanslienheten är en del av Medborgarservice. Vi är en enhet med expertkompetens inom ärendehantering och jobbar ständigt med att utveckla våra processer. Kanslienheten arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott samt de kommunala bolagen. Vi ger även kommunledningen administrativ service.
I tjänsten som utredningssekreterare kommer du att arbeta som sekreterare för utskottet Vård och omsorg, överförmyndarnämnden, namnberedning, handikappråd och pensionärsråd.


ARBETSUPPGIFTER
Utredningssekreterare ansvarar för processer och rutiner kring administrationen. Arbetet består av utformning och registrering av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför sammanträden samt skriva protokoll vid sammanträden. Du kommer också att ta en roll i utvecklingsarbete.
Som utredningssekreterare arbetar du även med administration av ärendehantering och kortare utredningsuppdrag. Din kompetens kommer också att användas för att stötta inom det administrativa området.
Utredningssekreteraren bistår med stöd i frågor som gäller dokumenthantering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån utredningssekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

KVALIFIKATIONER
Du har kvalificerad vidareutbildning, högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har också mycket goda kunskaper om offentlighetsprincipen och sekretess och även inom kommunal- och förvaltningsrätt.
En förutsättning för att klara arbetet som utredningssekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga, har ett strukturerat arbetsätt och är självgående då arbetet är självständigt. Du tycker om att ge service, har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann.
Du har mycket god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.
Du är bra på att samarbeta och du tycker det är viktigt med att jobba aktivt med kunskapsöverföring.
Personlig lämplighet väger tungt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Wikstrand
070-604 11 01
Vision
0570-817 42
Jan Åke Hermansson
0570 - 814 52
Hilde Axelsson
0570-816 97
Mirja Saarväli
0570-828 29
Kanslichef Erica Norqvist
0570-816 22
Kultur- och fritidschef Katarina Kristoffersson
0570 - 818 30, 070 - 230 31 29
Bibliotekarie Sara Kvistblom
0570 - 818 47
Föreståndare Björn Strand
0570-148 40
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Kommunledningsstab Arvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.
  • Publicerat: 28 november 2013

Besöksadress

67181 Arvika
None

Postadress

personalfunktionen
Arvika, 67181

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023