Utredningssekreterare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen

Administrativa avdelningen svarar för ärendehantering och beredning inför regionstyrelsen och regionfullmäktige, juridisk funktion, säkerhetsstrategiska frågor, service till partikanslierna samt regionkansliets HR- resp ekonomifunktion.

Vi söker nu en utredningssekreterare till ett föräldravikariat på ett år.

Arbetsuppgifter
De arbetsuppgifter som ingår är att utreda och bereda ärenden inför beslut bland annat till regionstyrelsen. I arbetet ingår också att vara sekreterare i olika tillfälliga arbetsgrupper samt i den regionala MBL-gruppen

Kvalifikationer
För tjänsten erfordras en samhälls-, administrativ-, eller juridisk högskoleutbildning. Insikt i arbete i politiskt styrd organisation är viktigt, eventuellt kunskaper i arbetsrätt är en merit. Du har god kompetens och erfarenhet av utredningsarbete. Förmåga att väl och snabbt uttrycka sig i skrift på svenska liksom datorvana är viktigt.

Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kanslichef, Elisabet Ericson
tfn, 070-994 65 36
Vision: Sune Olsson tfn 010-441 13 93 ,
Vårdförbundet: Rutger Gram tfn 0706-23 65 42
SACO: Pia Ekbom Johansson tfn 031-342 07 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionkansliet, Administrativa avdelningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse visstidsanställning mer än 6 månader eller längre
  • Publicerat: 19 september 2013

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023