Utvecklare till kärnprodukter inom ekonomi

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I rollen kommer du att arbeta med förvaltning och utveckling av våra skrivbordsapplikationer, Hogia Approval Manager och Hogia Ekonomi.

De är mogna applikationer som funktionsmässigt vuxit sig till kompletta system för företags ekonomilösningar.

Inom teamet arbetar vi självklart agilt och utvecklare, testare samt produktägare och produktspecialister har ett naturligt tätt samarbete. Inom det här teamet finns det en imponerande stor kunskap kring ekonomiområdet – något som givetvis hjälper till i det dagliga produktutvecklingsarbetet.

Inom teamet värdesätter vi samarbete högt och du kommer vara en viktig person i det gemensamma arbetet att utveckla produkterna framåt. Med det som grund ges det ändå stort utrymme för eget ansvar och möjlighet att själv driva igenom lösningar, något som medför ett bra arbetsklimat där varje person får möjlighet att kompetensutveckla sig själv såväl inom domänen som tekniskt. Ser man till Hogia som stort så finns det också interna nätverk av andra personer som arbetar med motsvarande uppgifter, för att främja samarbetet över teamgränserna.

Är du vår nya kollega?

Du som söker har:

- Praktisk erfarenhet inom utveckling av klientbaserade applikationer inom språk som VB.Net, C# och VB6.
- Erfarenhet av Microsoft SQL Server och SQL frågespråk.
- Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att utveckla REST-baserade API’er.
- Du är en lagspelare som trivs med att arbeta enligt agila arbetsmetoder.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. 

Vi erbjuder:

Kompetensutveckling & utbildning du har möjlighet att avsätta tid varje vecka för din kompetensutveckling. Vi har gemensamma utbildningar, innovationsdagar och bjuder gärna in externa föreläsare.

 Flexibelt hos oss finns möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan. 

Välmående hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Business Products AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 20 juli 2022

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Esri Sveriges Graduate program

Esri Sveriges Graduate program

11 maj 2024

IT Junior Barcelona

IT Junior Barcelona

11 maj 2024

Young Talent Program 2024

Young Talent Program 2024

10 maj 2024

Senior Systemingenjör

Senior Systemingenjör

10 maj 2024