Utvecklingsledare inom HR applikationer

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på www.goteborg.se/intraservice




ARBETSUPPGIFTER
För att Göteborgs medborgare ska få en så bra service som möjligt, arbetar vi inom verksamhetsområdet Applikation med att i dialog med verksamheten, och utifrån deras behov, möjliggöra digitalisering för en enklare, öppnare och effektivare vardag.

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla, förbättra och driva det strategiska arbetet utifrån process, IT och förändringsledning framåt? Trivs du med mångsidiga och stimulerande uppdrag? Då kan det här vara ett jobb för dig!

På enheten arbetar idag 16 systemförvaltare varav 12 jobbar med HR-applikationerna och 4 med serviceapplikationerna. Målet är att stadens medarbetare och chefer i sin vardag skall få ut mesta möjliga nytta av systemen och arbetssätten inom HR- och serviceapplikationerna. Fokusområdet är att jobba vidare med automatisering och förenkling av processer och IT-stöd.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens HR-system och då specifikt applikationerna Personec P, Personec Förhandling, Media Publishing, Aditro Recruit, Adato, Lisa, WinLas , Time Care Planering och Time Care Pool.

Vi befinner oss i ett intensivt utvecklingsarbete där du tillsammans med enhetschefen kommer att utveckla, planera, stödja och utvärdera i frågor som rör våra leveranser. Tillsammans med både enhetschef och tjänsteansvariga stödjer du också det systematiska arbetet med metoder, processer och applikationernas utveckling.

Utifrån din erfarenhet, verksamhetskompetens samt din tekniska förståelse arbetar du som sakkunnig och bidrar till kvalitetssäkring, kunskapsbyggande samt uppföljning och analys av verksamheten. Viktigt i ditt uppdrag är att se och synliggöra nyttoeffekter. Du kommer medverka som representant för intraservice i olika sammanhang såsom vid leverantörskontakter och i nätverk och arbetsgrupper där du har en drivande roll.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och som har erfarenhet av process- och/eller projektledaruppdrag. Du behöver också ha kunskap och erfarenhet från ett eller flera av områdena kravställning, utveckling och förvaltning av verksamhetsapplikationer och/eller verksamhetsuppföljning

Om du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation, kunskap inom ITIL är det meriterande. Flerårig yrkeserfarenhet inom HR och stadens HR applikationer är meriterande.

Som utvecklingsledare hos oss behöver du ha stort fokus på gott samarbete och du är skicklig på att samordna, planera, leda och driva arbetet framåt. Du är en kommunikativ person med förmågan att målgruppsanpassa ditt budskap. Du tillämpar ett strukturerat arbetssätt och tar ansvar för att fullfölja och slutföra processer och arbetsuppgifter. I arbetet med att utveckla en bättre leverans behöver du ha en god analytisk förmåga och ett reflekterande förhållningssätt. Du ser och förstår helheter och kan hantera komplexa sammanhang. Vi tycker också att det är viktigt att du i den här rollen är en person som ser möjligheter och har en positiv grundinställning.

Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Vi har i samband med denna rekrytering gjort vårt val av kanaler och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.


(#LI-post)

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Charlotte Höije
031-3678295
SACO Katrin Pålsson
031-367 81 65
Vision Markus Leonsson
031-367 83 02
Enhetschef Anna Ringqvist
031-3678432
Vision Diana Frisk
031-367 83 64
SACO Ann Utterbrink
031-367 84 08
Eva Bergvall chefsrekryteringskonsult
031-368 04 56
Enhetschef Anette Andreasson
031-367 82 67
SACO Katrin Pålsson
031-3678165
Pensionskonsult Pia Henström Björkman

Sammanfattning

Besöksadress

40482 Göteborg
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024