Utvecklingssamordnare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Kultur- och fritidsförvaltningen har hela kommunen som sitt arbetsområde. Vi skapar möjlighet till möten för såväl medborgare som besökare där upplevelser inom kultur- och fritid berikar vardagen. Du kommer att ingå i fritidsteamet där samarbete, gemenskap och arbetsglädje är en del av det dagliga arbetet. Tillsammans skapar vi ett attraktivt fritidsliv för Trelleborg.

Arbetsuppgifter
Som utvecklingssamordnare kommer du i samarbete med förvaltningschef och enhetschefer att driva utrednings- och utvecklingsarbetet på förvaltningen med huvudsaklig inriktning på fritidsområdet.

I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med projekt, göra utredningar samt arbeta med verksamhetsutveckling. Detta kan innefatta såväl arbete med interna kontroll- och målområden som med omvärldsbevakning.

Du kommer att vara ett stöd till förvaltningen i kontrakt och avtalsfrågor gentemot föreningar och andra samarbetspartners samt vara förvaltningens representant i en del kommunövergripande frågor. Nätverkande med kommuner och andra aktörer är också en viktig del i ditt uppdrag.

I uppgiften som inköpssamordnare kommer du att ha en aktiv roll som länk mellan upphandlingsenheten och förvaltningen.

Tjänsten är i huvudsak dagtid men viss helg- och kvällstjänstgöring kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning relevant för området eller har skaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Gärna med juridisk och ekonomisk kompetens. Du har erfarenhet av upphandling och projektledning samt av utrednings- och utvecklingsarbete.

Du är en person med god samarbetsförmåga som har lätt för att skapa och etablera kontaktnät. Du kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter och har förmågan att hantera processer från planering till produktion.

Som person är du effektiv, noggrann och analytisk.
Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du har god datorvana.

Du innehar B-körkort.
Arbetstid/varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning

Tillträde
2014-09-01 eller enl. överenskommelse

Kontaktperson
Jörgen Flink, förvaltningschef 0708- 81 70 68

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0410-73 30 00

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2014-06-08 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi arbetar med löpande urval och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.


Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trelleborgs Kommun Trelleborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 maj 2014

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024