OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Utvecklingsenheten ansvarar för Kristianstads kommuns näringslivsarbete och arbetar med att skapa förutsättningar för det lokala näringslivet i frågor rörande nyetablering, expansion, besöksnäring, evenemang, landsbygdsfrågor samt även hållbarhetsfrågor inom miljö, klimat samt social hållbarhet.
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingssamordnare blir du en nyckelperson i det utvecklingsarbete som drivs inom Tillväxtavdelningen. Tillsammans med medarbetarna på avdelningen har du i uppdrag att stimulera entreprenörskap och företagande samt attrahera och ge service till företag. I din roll ska du också utveckla kontakten med det befintliga näringslivet, dess föreningar och nätverk samt medverka till att stärka relationen mellan kommun och näringsliv för ett bättre företagsklimat. Näringslivet är avgörande för den hållbara omställningen i linje med Agenda 2030 och andra hållbarhetsmål.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller marknadsföring alternativt annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet inom näringslivsutveckling och god kännedom om företagares villkor. Du har vana att driva processer och projekt samt vana av att arbeta med sociala medier. Vi ser gärna att du har kännedom om myndigheters regelverk och arbetssätt. Erfarenhet av arbete med hållbar utveckling och minskad klimatpåverkan inom näringslivet är också meriterande liksom erfarenhet inom Agenda 2030 för näringsliv är det meriterande.
Uppdraget bygger på kommunikation vilket kräver att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Du behärskar även engelska i tal och skrift. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt i vår kommun vid behov.
För att lyckas i rollen har du förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Förmåga att planera och organisera ditt arbete krävs i rollen liksom att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.