Utvecklingssamordnare, näringslivsutveckling

Arbetsbeskrivning

Utvecklingssamordnare, näringslivsutveckling och arbetsmarknad

KLK:2014:15

Kristianstads kommun
Kristianstad är handelscentrum i nordöstra Skåne. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmas tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Mycket är på gång och 400-årsjubiléet 2014 har påbörjats. Idag har kommunen ca 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill växa med oss. Är du en av dem?

Arbetet tillhör organisatoriskt koncernledningsavdelningen som består av ca 50 medarbetare och är organiserad i fyra enheter, Planering och strategi, Kansli och samordning, Mark- och exploatering samt ekonomi och analys. Kommunledningskontorets arbete med näringslivsutveckling hanteras i dagsläget av en näringslivschef och en utvecklingssamordnare. Det dagliga arbetet sker i nära samverkan med kollegor på kommunledningskontoret och i övriga kommunen, samt med näringslivsorganisationer och företag i regionen.

Vi söker dig som vill skapa goda förutsättningar för företag att starta, växa och utvecklas och som vill bidra till ett förbättrat företagsklimat i Kristianstad.

Arbetsuppgifter
Arbetet bygger på bra service och bemötande via samverkan med kommunens förvaltningar och bolag samt med näringslivets organisationer. I arbetet ingår även att utveckla och bygga kontakter med företag och nätverk inom regionen. En utvecklingssamordnare ska kunna representera och marknadsföra Kristianstads kommun i lokala och regionala nätverk och projekt, det arbetet bedrivs ofta i projektform. Därutöver ingår kommunikation och ansvar för webb-sidor, sociala medier samt press inom näringslivsfrågor.

Kvalifikation
Du skall ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning/examen gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller marknadsföring.
Vidare ska du ha kunskap om näringslivets organisationer, ha erfarenhet av näringslivutveckling och projektledning samt ha erfarenhet och kunskap att arrangera möten och evenemang.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att bygga upp nätverk och samverka med olika lokala/regionala nätverk. Även erfarenhet och kunskap av kommunikation via t ex webb-sidor och sociala medier kring möten, evenemang och andra liknande aktiviteter är meriterande.

Arbetet bygger på kommunikation och dokumentation vilket kräver att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Ditt engagemang, din initiativrikedom och kreativitet krävs för utveckling av näringslivskontakter och projekt. Din kommunikativa förmåga, sociala kompetens och samarbetsförmåga kommer väl till pass för att samverkan med andra parter ska fungera väl. Med inriktning på resultat driver du mot uppsatta mål och avslut de projekt du ansvarar för.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Anders Magnusson, Avdelningschef, 044-13 61 97
Anders Elmevik, Näringslivschef, 044-13 55 92
Marie Thiman, TCO, 044-13 51 68
Elin Remstam, SACO, 044-13 56 14

Sista ansökningsdatum
2014-05-26

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansöka, kontakta Maria Hallgren 044-13 58 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


7 november 2022

31 oktober 2022

Destinationsutvecklare

Destinationsutvecklare

26 oktober 2022

21 oktober 2022