Utvecklingssekreterare till Syn-, hörsel- och dövverksamheten i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Syn-, hörsel- och dövverksamhetens uppdrag är att erbjuda rehabiliterings- och habiliteringsinsatser till personer i alla åldrar med synnedsättning/blindhet, hörselnedsättning/dövhet, dövblindhet och tinnitus. Verksamhetsområdet är uppdelat i Hörselenheten barn och ungdom, Synenheten barn och ungdom, Hörselenheten vuxna, Synenheten vuxna, Dövenheten och Dövblindenheten. Verksamheten ansvarar även för att Tolkcentralen utför tolkservice till målgrupperna samt ansvarar för en offentligt driven auktoriserad audionommottagning.

På enheterna arbetar audionomer, optiker, kuratorer, psykologer, specialpedagoger inom syn och hörsel, tolkar, enhetssekreterare med flera yrkesgrupper. Enheterna har ett Skåneövergripande ansvar med lokaler i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg. Genom samverkande insatser strävar vi efter att skapa förutsättningar för individen att utveckla sina förmågor att leva efter egna val.


ARBETSUPPGIFTER
Du ska utföra verksamhetsövergripande uppdrag såsom omvärldsbevakning inom relevanta områden, analys av dokument, utarbeta förslag till styrdokument samt ansvara för projekt som beslutats i verksamhetsledningen, i första hand för verksamhetsöverskridande projekt som inte faller under en viss enhet eller sådant som gäller för flera enheter.

Vidare ingår att utföra administrativa uppgifter såsom förberedelse inför ledningsgruppsmöte, föra minnesanteckningar, hantera verksamhetens måldokument samt utföra loggkontroller.
Du kan komma att representera verksamheten i sådana förvaltningsövergripande uppdrag som inte kräver sakkunskap från en viss yrkeskategori eller enhet.

Därtill har du särskilt ansvar för att på verksamhetsnivå planera, genomföra, bevaka och driva bland annat:

- Arbetssättet enligt metoden ”Nationella modellen för öppna prioriteringar”
- Arbetssättet habiliterings- och rehabiliteringsplanering
- Patientsäkerhetsfrågor
- Utveckling av e-hälsa
- Innehåll om verksamheten på webbsidor
- Introduktionsdag för nyanställda
- Verksamhetsdag


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling, gärna från offentlig verksamhet.

Egenskaper vi värdesätter hos dig i rollen som utvecklingssekreterare:

- Samarbetskompetens genom att samverka och knyta kontakter
- Kommunikationskompetens, uttrycka dig på ett tydligt och begripligt sätt i tal och skrift, anpassat efter situation och mottagare
- Förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att möta uppsatta mål och deadlines
- Vara strukturerad och ha ett organisatoriskt sinne
- Uppskatta variation i arbetsuppgifter och kunna arbeta med uppgifter av olika karaktär, såväl med service som mer avancerade uppgifter
- Självständig och initiativrik men samtidigt lyhörd för andras behov och önskemål.
- Kunna hantera din roll i verksamhetsledningen på ett professionellt sätt där arbetet innebär att bereda och ge råd inför beslut utan att anta ett chefsansvar
- Intresse för informations- och kommunikationsteknik

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Bolin, enhetschef
040-673 08 80
Elin Malmberg Hård af Segerstad, dietist
040-673 08 12
Naturvetarna (Växel)
08-466 24 80
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Helene Ahnlund
040-6830713
Joakim Fribyter, Psykologförbundet
040-683 07 08
Eva Svensson, enhetschef
0451-29 83 01
Johanna Traneflykt, psykolog
0451-29 83 20
Växel
0451-29 83 00
Christina Jacobsson, Psykologförbundet
046-77 09 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Möjlighet till deltid finns. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2016-08-15, eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 21 april 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

J A Hedlunds väg
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Utbildningssekreterare

26 november 2010

Sekreterare/assistent

19 januari 2010

Utbildningssekreterare till Skolkontoret

3 juni 2010