Vaktmästare med IT-kunskap

Vaktmästare med IT-kunskap

Arbetsbeskrivning

Arbetsgivarverket söker dig som är serviceinriktad och tycker om att hjälpa till med stort och smått i våra lokaler och ge stöd i enklare IT-frågor.

Om staben
Staben ansvarar för den övergripande samordningen av myndighetens administrativa verksamhet. Du är placerad i staben och du rapporterar till stabschefen. I staben finns också, förutom hanteringen av myndighetens ekonomi, verksamhetsutveckling, verksjuridik, IT arkiv/registratur, intern service och HR.

Dina arbetsuppgifter
Dina främsta uppgifter blir att ge service åt Arbetsgivarverkets medarbetare och besökare vilket framförallt innebär att se till att våra lokaler och tekniska utrustning är i ordning inför utbildningar och möten. Du ska ansvara för att lokalerna är rätt möblerade, att datorer och uppkopplingar fungerar. Du kommer också att ha en budfunktion, vilket bland annat kan innebära att hämta paket och liknande. Vidare ska du ge stöd i enklare IT-frågor för både myndighetens medarbetare och dess besökare. Viss enklare fastighetsservice kan förekomma och du kommer också att vara kontaktperson gentemot hyresvärden, samt arbeta med skalskydd, brandsäkerhet och andra frågor som rör lokalerna som Arbetsgivarverket hyr.

Dina kvalifikationer och egenskaper
Du har en gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du har vana av datorer, internet och Office-paketet och måste också ha kunskap om och erfarenhet av olika digitala verktyg såsom till exempel Skype/Teams och Zoom. Dessutom är det meriterande om du har kunskap och utbildning inom säkerhetsfrågor. Arbetsuppgifterna kräver att du är serviceinriktad och har en positiv framtoning, god initiativförmåga, ordningssinne och samordningsförmåga.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetsgivarverket tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att göras innan beslut om anställning fattas.

Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.
Läs mer om Arbetsgivarverket på vår hemsida.

Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om uppdraget, kontakta stabschef Ulrika Atterfors på e-post ulrika.atterfors@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00. Du kan också kontakta HR, Birgitta Carlsson via birgitta.carlsson@arbetsgivarverket.se.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 februari 2021.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsgivarverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2021
  • Ansök senast: 17 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 12-14
None

Postadress

Box 3267
STOCKHOLM, 10365

Liknande jobb


23 maj 2024

Vaktmästare

Vaktmästare

17 maj 2024