Vård- och stödsamornare till socialpsykiatriska enheten

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för Socialtjänsten i Botkyrka och vända sig till oss när de behöver det så att små bekymmer inte ska bli stora problem.Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi utgår från människors egen förmåga och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.

För att nå bästa möjliga resultat för brukarna satsar vi på att ständigt förbättra vår kvalité och utveckla våra metoder. Viktiga resurser i det arbetet är FoU Södertörn med kunskap om aktuell forskning och ett nära och engagerat samarbete med externa och interna samarbetspartners.

Vi är ca 400 personer som arbetar inom något av områdena: barn och unga, socialpsykiatri, försörjningsstöd, beroende och missbruk, eller boendefrågor

Botkyrka kommuns devis är ”långt ifrån lagom” vilket får oss medarbetare att bidra och inspireras till att arbeta och tänka på ett modernt och tillåtande sätt i en miljö som både är naturskön och mångkulturell.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är 100 personer inom socialpsykiatriska enheten som arbetar och ansvarar för utredning, stöd i boende och meningsfull sysselsättning och fritid för vuxna personer med psykisk funktionsnedsättning.

Vi ska erbjuda våra brukare en god kvalité med helhetssyn och samverkan,
socialpsykiatrin satsar därför på att ha blandad kompetens i personalgrupperna, med relevant erfarenhet och utbildning. I arbetsgruppen arbetar vård och stödsamordnare, boendestödjare och sysselsättningshandledare. I teamet ingår även sjuksköterska.

Arbetet på Lindhov är främst att ge ett gott socialt stöd i det vardagliga som stärker brukarens autonomi och bidrar till ökad livskvalitet. Helhetssyn och samverkan med de resurser som brukaren har behov av är centralt i arbetet. Kan vara närstående, förvaltare, andra enheter inom socialtjänsten och landsting. Du ska i samverkan kunna upprätta, genomföra och utvärdera en samordnad individuell plan. Vi arbetar med metoderna ESL (ett självständigt liv) och MI (motiverande samtal). I arbetet ingår att kontinuerligt följa upp sitt arbete genom dokumentation utifrån vad man gör, hur man gör det och vilka resultat det ger för brukaren.



KVALIFIKATIONER
Du är utbildad socionom, beteendevetare eller liknande, du har erfarenhet av målgruppen och vana av att dokumentera.

Vi söker inte någon supermänniska men dig med intresse för målgruppen, viljan att göra ditt bästa, bidra till god arbetsmiljö, samarbeta, ta initiativ och driva utvecklingsarbete tillsammans med övriga i arbetsgruppen.

ÖVRIGT
Lön efter överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

kvalitetsledare Marie Svärd
08-530 617 30
Sektionschef Susanne Rivera
08-530 62076
Sektionschef Sonya Cansu
Nås via kommunens växel, 08-530 610 00
Verksamhetschef Leena Kuusipalo
08-530 621 27
Sektionschef Sonya Cansu
0701836496
Sektionschef Terese Ollén Hansson
070 886 16 38
Sektionschef Terese Ollén Hansson
070-886 16 38
HR-koordinator Jenny Bruhn
070-183 64 97
Sektionschef särskilt boende Sonya Cansu
070-183 64 96
Sektionschef Astrid Bräne
070-886 16 38

Sammanfattning

Besöksadress

14785 Tumba
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


Behandlingsassistent till Aröd HVB

Behandlingsassistent till Aröd HVB

22 maj 2024

Behandlingsassistent till Ungbo

Behandlingsassistent till Ungbo

22 maj 2024