Vårdadministrativ sekreterare med inriktning FoU sökes!

Arbetsbeskrivning

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.



Välkommen till verksamhetsområde Medicin, Geriatrik och Akutmottagning, Område 2, Östra sjukhuset

Vi har en bred inriktning från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård inom områden akutsjukvård, invärtesmedicin och kardiologi.

Förutom en akutmottagning har vi vårdavdelningar samt specialinriktade öppenvårdsmottagningar. Inom verksamheten bedrivs forskning, utveckling och undervisning. Vårt mål är att ge en god medicinsk vård och omvårdnad så att våra patienter ska känna sig välkomna och väl omhändertagna hos oss.

Inom Medicin, Geriatrik och Akutmottagningens administrativa enhet är vi 43 medicinska sekreterare, vårdadministrativa sekreterare, assistenter och kanslister som arbetar inom verksamhetens olika sektioner. Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Vår ambition är att utföra de vårdadministrativa arbetsuppgifterna i enlighet med verksamhetens mål.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som vårdadministrativ sekreterare till forskningschef och tillsammans med forskningsledare:

- göra ekonomiuppföljningar
- ha faktura- och kvittohantering
- handlägga etikansökningar
- göra inmatning av studiepatienter
- ansvara för doktoranddagar
- skriva in artiklar i GUP
- ansvara för disputationer
- utföra administration kring doktorander
- beställa resor
- beställa, leta och hämta hem artiklar.

Utöver detta så har du sedvanliga sekreteraruppgifter inom Forskningsenheten såsom forskningsdiktat, nycklar och passerkort, behörigheter och beställningar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har vårddokumentationsutbildning, goda kunskaper i svenska och engelska språket samt goda datorkunskaper. Erfarenhet av FoU-arbete och även av arbete i Melior och ELVIS är meriterande.

Du är van vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också förmåga att arbeta i team. Vi vill att du är noggrann, har ett gott bemötande samt service- och ansvarskänsla

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jeanette Hagman
031-343 40 74
Enhetschef, Jeanette Hagman
031 - 343 40 74
Enhetschef, Jeanette Hagman
031-343 40 74

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43135

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

26 april 2024

Yrkestitel

26 april 2024

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

26 april 2024

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

23 april 2024