Vårdadministrativ sekreterare/Heromarapportör

Arbetsbeskrivning

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.



Medicin, Geriatrik och Akutmottagning, Administrativa enheten

Medicinska sekreterare och Vårdadministrativa sekreterare inom verksamhetsområdet Medicin, Geriatrik, Akutmottagningen, Område 2, Östra sjukhuset arbetar i arbetslag efter sektionsindelning och är organiserade i en egen administrativ enhet.

Vi är cirka 35 medarbetare. Den administrativa enhetens uppdrag är att ge god administrativ service av hög kvalitet. Vår verksamhet är i ständig förändring. Vill du arbeta i ett positivt arbetsklimat med bra samarbete inom sekreterarkåren, hälsar vi dig välkommen till oss.

Arbetsuppgifter

Din nya tjänst kommer att vara 50 % sekreterare till sektionschef och övriga läkare inom teamet MAVA och Akuten. Du ansvarar för all administration kring sektionens läkare, resebeställningar och för materialbeställningar Journaldokumentation i Melior. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med många skiftande arbetsuppgifter och mycket kontakter.

Resterande 50 % kommer att vara som Heromarapportör för vårdpersonal och läkare med arbetsuppgifter:
- Fastställa och avslå frånvaro och ledighet på delegation av chef,
- Bevakning av frånvaro och anställningstid,
- Registrering av partiell frånvaro,
- Planera och avluta schema,
- Justera registreringar i Kom o Gå,
- Vid anställningsslut avsluta saldo och schema,
- Registrera timanställningar,
- Registrering av jourtid och uträkning av jourersättning,
- Rådgivning i Självservice,
- Inför lönekörning justera felaktigheter,
- Bevakning av rätt verksamhetsunderlag,
- Kontering vid delade ansvarsställe,
- Rådgivning till chefer.

Kvalifikationer

Vi söker dig med vårddokumentationsutbildning och som innehar goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper.

Erfarenhet av arbete i Melior och ELVIS är önskvärt, liksom även avtalskunskap (AB, lokala avtal, arbetstidsmodeller), kunskaper om Heroma/V4 eller andra typer av lönesystem, god organisatorisk förmåga, dator- och utbildningsvana och behärskar word och excel.

Välkommen med din ansökan!


Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jeanette Hagman
031-343 40 74
Enhetschef, Jeanette Hagman
031 - 343 40 74
Enhetschef, Jeanette Hagman
031-343 40 74

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43135

Liknande jobb


16 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024