Vårdadministratör, Akutmottagning,  Medicinska specialistkliniken

Vårdadministratör, Akutmottagning, Medicinska specialistkliniken

Arbetsbeskrivning

Medicinska specialistkliniken, som ingår i Närsjukvården i västra Östergötland, består av flera enheter; akutmottagning med dygnet runt-verksamhet, specialiserad avancerad hemsjukvård i Motala och Mjölby, slutenvård samt ett antal sköterske- och läkarbaserade specialistmottagningar. Motala, Östergötlands sjöstad, ligger vackert belägen invid sjön Vättern och här mynnar Göta Kanal ut från öster. Här bor vi nära vacker natur med goda möjligheter till friluftsliv. Det finns goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Läs mer om Motala kommun här https://start.motala.se/

Söker du efter branschens mest roliga, stimulerande och utvecklande arbete? Då ska du fortsätta läsa denna annons! Vi behöver fylla på med en ny kollega - kanske är det just dig vi söker!

Vår klinik är stor och har många olika enheter varför det finns mycket goda chanser att just ditt drömjobb finns hos oss. I dagsläget kan vi erbjuda något av nedanstående alternativ.


• Tjänstgöring 100 % på vår akutmottagning, dag-kväll-helg kl 7.30–21.00, vilket innebär en kväll/vecka och var 4:e helg.
• Tjänstgöring på vår akutmottagning minst 20 %, dag-kväll-helg kl 7.30–21.00, vilket innebär en kväll/vecka och var 4:e helg. Resterande tid arbetar du mot specialistmottagningar.
• Möjlighet finns att jobba hemifrån någon dag per vecka och vi jobbar med önskeschema vilket innebär att du i viss utsträckning kan styra din arbetstid efter dina egna behov.

Arbetsbeskrivning
På akutmottagningen är arbetsuppgifterna mycket omväxlande. Du kommer att arbeta med journaldokumentation och diagnoskodning. Du har även en del kontakter med patienter, anhöriga, myndigheter med flera. Det finns möjlighet att ha egna administrativa ansvarsområden som till exempel handledare, IT-resurs, kodningsansvar, remisshantering, statistik och uppföljning, fakturahantering med mera. Trivs du i en utvecklande miljö där service är av yttersta vikt är detta något för dig. Sagt av en vårdadministratör – ”På akutmottagningen är ingen dag den andra lik, vilket gör det jätteroligt att gå till jobbet. Skulle inte kunna tänka mig en mer händelserik, lärorik och spännande arbetsplats”.

På specialistmottagningar är arbetsuppgifterna också omväxlande. Även här finns möjlighet till egna administrativa ansvarsområden utöver journaldokumentation. Om du är intresserad av att ha många olika arbetsuppgifter inom området, gillar att lära dig nya saker och få en bred kompetens, har vi garanterat jobbet för dig. Vi är en grupp på 23 vårdadministratörer som har ett mycket bra samarbete, vi stöttar och hjälper varandra när det behövs. Vi har också ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper. När du börjar hos oss får du ett personligt anpassat introduktionsprogram där du får den kunskap och information som behövs för att du ska känna dig trygg och säker i din roll.

Utbildning och erfarenhet
Ett krav är att du är utbildad vårdadministratör alternativt håller på med en utbildning inom yrket som vårdadministratör. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra för Region Östergötland, relevanta IT-system.

Personliga egenskaper
Du är positiv, trivs bra att arbeta självständigt men även i grupp. För att trivas och passa för rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Som person är du noggrann och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och förmågan att  snabbt tänka om vid förändrade situationer i det dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Ange gärna i din ansökan om det är ett specifikt alternativ du är intresserad av.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Karina Grankvist, 010-104 76 27, karina.grankvist@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Heléne Andersson, 010-104 74 04.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200567. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

21 maj 2024

Medicinska sekreterare Anderstorp hälsocentral, Skellefteå

Medicinska sekreterare Anderstorp hälsocentral, Skellefteå

20 maj 2024

17 maj 2024

Barnmottagning, administratör

17 maj 2024