Vårdadministratör - Nyckelperson på avd 1, Medicinkliniken, ViN

Vårdadministratör - Nyckelperson på avd 1, Medicinkliniken, ViN

Arbetsbeskrivning

Medicinkliniken på Vrinnevisjukhuset i Norrköping är en specialistklinik som utreder och behandlar lungsjukdomar, diabetes, endokrina sjukdomar, njursjukdomar, mag-tarmsjukdomar, neurologiska sjukdomar, stroke och blodsjukdomar.

För Medicinkliniken är samverkan med individen i centrum viktigt och vi arbetar för kontinuerlig kvalitetsutveckling och forskning samt att kliniken ska utgöra en god arbetsmiljö för vår personal. Vrinnevisjukhuset är ett medelstort sjukhus där det är lätt att samarbeta över klinikgränser. Kliniken har två vårdavdelningar, flera specialistmottagningar samt en enhet för dialys.

Ta del av Medicinklinikens film via länken: https://vimeo.com/295795101/13c4795baf

Avdelning 1 är en av slutenvårdsavdelningarna på Medicinkliniken. Avdelningen har 21 vårdplatser fördelade på tre team. Diagnosområden är stroke, neurologiska sjukdomar och endokrinologi. Förutom dessa patientgrupper vårdas även patienter med allmänmedicinska diagnoser hos oss. På avdelningen arbetar undersköterskor och sjuksköterskor, totalt cirka 70 medarbetare. Vi arbetar i team tillsammans med paramedicinska kollegor då avdelningen har ett ansvar för strokerehabilitering. I teamet ingår dessutom läkare, kurator och dietist som finns i vår verksamhet.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en engagerad och motiverad vårdadministratör som vill vara en viktig nyckelperson på avdelning 1. Du kommer ha en nära kontakt med chefer och vårdpersonal på avdelningen. Du kommer ingå i ett team bestående av vårdadministratörer och tillhöra klinikens sekretariat som har en egen chef.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Stödja och bistå avdelningens två chefer
- Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA
- Hantera korttidsfrånvaro
- Tillsammans med vårdpersonal lägga vårdpersonalens schema
- Bistå vid semesterplanering och resursplanering
- Planera för nyanställda
- Skriva journalanteckningar 

Utbildning och erfarenhet

Du är utbildad vårdadministratör. Vi ser det meriterande att du har haft liknande uppdrag tidigare och har erfarenhet av våra IT-system Heroma/TESSA samt Cosmic. Vi ser även en fördel i att du har god datorvana och kan hantera olika Officeprogram utan hinder.

Personliga egenskaper

För att trivas hos oss och med dina arbetsuppgifter har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du drivs av att leverera lösningar. Du tycker om att arbeta självständigt och fungerar väl i grupp. Med eget ansvar har du förmågan att planera, strukturera och organisera ditt arbete utifrån de förutsättningar som råder i verksamheten. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann, samarbetsvillig och ser att din insats är viktig för en god och patientsäker vård. I denna roll finns en stor variation av arbetsuppgifter, den ena dagen är inte den andra lik så det ställer krav på en hög flexibilitet, du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Medicinkliniken ViN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


Medicinska sekreterare till VO infektionssjukdomar i Malmö

Medicinska sekreterare till VO infektionssjukdomar i Malmö

13 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Vuxenpsykiatrimottagning, Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Vuxenpsykiatrimottagning, Helsingborg

13 maj 2024

13 maj 2024