Vårdadministratör till Akutenheten psykiatriska kliniken

Vårdadministratör till Akutenheten psykiatriska kliniken

Arbetsbeskrivning

Akutenheten är en del av den psykiatriska klinikens öppenvård och vår verksamhet har öppet dygnet runt årets alla dagar. I verksamheten arbetar mentalskötare, sjuksköterskor och läkare. Knutet till akutenheten finns även tre vårdadministratörer.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör som kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter såsom diktatskrivning, administration samt bistå kliniken med olika sidouppdrag. Arbetet innebär att bistå akutenheten samt psykiatrins slutenvård med i första hand diktatskrivning och i andra hand administrativa sysslor.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har examen till vårdadministratör. Då vi arbetar i journalsystemet Cosmic är det meriterande om du har goda kunskaper i detta och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav. Erfarenhet av ITR och LBA är önskvärt.

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och strukturerad. Du har förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt utefter verksamhetens mål och ramar. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, har god servicekänsla samt kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Anställning och information
Detta är en tillsvidaretjänst med tillsättning snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är på heltid, men tjänstgöringsgraden kan diskuteras. Arbetet innebär att arbeta dagtid och var tredje helg. Akutenheten är bemannad med vårdadministratör årets alla dagar.

Upplysningar om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef  Lars Kullbrandt, 010-104 50 35, lars.kullbrandt@regionostergotland.se
Vårdadministratör Anette Lager, 010-104 42 92, anette.lager@regionostergotland.se

Facklig företrädare för fackförbundet Vision är Jennie Björk Berger, 010-104 30 53, jennie.bjork.berger@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 maj 2020. Urval kommer att ske löpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Glöm inte att bifoga kopia på examensbevis och legitimation med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. 

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200505. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 15 maj 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

27 maj 2024

27 maj 2024