Vårdadminstratör till vårdcentralen Gripen, Karlstad

Vårdadminstratör till vårdcentralen Gripen, Karlstad

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver vårdcentraler över hela länet och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Om verksamheten
Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig.

Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Region Värmland!

Vill du arbeta på den vårdcentral som vi menar är Värmlands bästa? Vårdcentralen Gripen ligger centralt i Karlstad och har drygt 20 000 listade patienter. Vårdcentralens storlek gör att tempot kan vara högt och utmanade. Tack vare att alla medarbetare bidrar med sin kompetens och viljan att göra ett gott arbete upplevs vårdcentralen som en trevlig arbetsplats. Vi bedriver en vård med hög kvalitet och vi erbjuder våra medarbetare tydliga och avgränsade uppdrag. Gripen en hälsofrämjande arbetsplats och det finns möjlighet till fysisk aktivitet på arbetstid.

Om du arbetar på Gripen har du möjlighet att utnyttja stadens utbud med närhet till restauranger, shopping och museum. Karlstad har fina gång och cykelvägar som inbjuder till aktivt liv.

Arbetsbeskrivning
På vårdcentralen Gripen arbetar ett 10-tal vårdadministratörer som förutom diktatskrivning är behjälpliga med tidsbokning, väntelistor, schemaläggning och annat administrativt stöd till chefer och medarbetare. Att bemanna vårdcentralens reception tillhör också arbetsuppgifterna.

Alla medarbetare på vårdcentralen är indelade i team och här har vårdadministratören en viktig roll. Vi arbetar aktivt för att hitta flexibla lösningar, utveckla vår verksamhet med hög kvalitet och god tillgänglighet.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vårdadminstratör. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete på vårdcentral och receptionsarbete.

För att trivas hos oss tror vi att du är en positiv och serviceinriktad person som tycker om att samarbeta med många olika människor. Ett professionellt och trevligt bemötande av våra patienter och en god laganda är viktiga fokus. Vi värdesätter ansvarskänsla, flexibilitet och en positiv inställning till att aktivt delta i att utveckla oss vidare.

Varm välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare, Psykiatriska kliniken Unga vuxna, Skellefteå

Medicinsk sekreterare, Psykiatriska kliniken Unga vuxna, Skellefteå

21 maj 2024

21 maj 2024