Vårdenhetschef till Allergicentrum US

Vårdenhetschef till Allergicentrum US

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med att utveckla Allergicentrum i samverkan med medarbetare och ledning i mångkulturell miljö där vi är i ständig utveckling och förbättringar uppmuntras? Då passar du in hos oss!

Verksamheten är en del av Region Östergötland och Medicincentrum, en klinik med en aktiv forskningsmiljö med akademisk status, klinisk behandlar vi både barn och vuxna samt och har ett omfattande utbildningsuppdrag gentemot flertalet aktörer.

Vi finns i bra och trivsamma lokaler på Garnisonsområdet, nära Universitetssjukhuset i Linköping

Vi är 34 medarbetare som trivs tillsammans i ett lärande arbetsklimat som utreder och behandlar barn och vuxna med astma ,allergi och överkänslighet. Här arbetar vi tillsammans i team och vårt mål är att alla ska ha omväxlande arbetsuppgifter och kunna utvecklas i sin yrkesroll.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har vana att leda medarbetare med olika kompetenser och vill driva den fortsatta utvecklingen av allergivården. Ledarskapet präglas av engagemang, tydlighet och utifrån ett synligt ledarskap bidrar du till att skapa arbetsglädje och trygghet på arbetsplatsen.

Du har arbetsgivaransvar för cirka 20 medarbetare från yrkeskategorierna sjuksköterska, distriktssköterska, undersköterska och vårdadministratör. Som vårdenhetschef hos oss kommer du bland annat att:

- arbeta med bemanningsplanering och daglig vårdprioritering
- ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet
- planera, leda, utveckla och följa upp verksamheten, tillsammans med dess medarbetare
-  skapa förutsättningar för en attraktiv arbetsplats, genom dialog och delaktighet.

Du ingår i ledningsgrupp och i Medicincentrums chefsgrupp, vilket ger dig goda möjligheter att påverka framtidens hälso- och sjukvård på bästa sätt.

I rollen som vårdenhetschef skapar du förutsättningar för utveckling av dina medarbetare och samarbete genom teamarbete.



Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård. Du har chefserfarenhet samt erfarenhet av hälso- och sjukvård och att leda andra inom öppenvård.

Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att leda, samordna och följa upp förändrings- och utvecklingsarbete, utifrån ett processorienterat arbetssätt. Tidigare erfarenhet av allergivård är meriterande men inte ett krav. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att leda, samarbeta och få människor att växa. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du tänker nytt och har en förmåga att omsätta idéer i handling för att nå verksamhetens mål.

Du samarbetar bra med andra och kommunicerar på ett lyhört och tydligt sätt. Du har förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och är mål- och resultatorienterad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ansökan och anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning inom din grundprofession samt ett tidsbegränsat chefsförordnande. Intervjuer planeras till vecka 34-35.

Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss. 


Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Allergicentrum US
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Liknande jobb


22 april 2024