Världsledande logistikföretag önskar rekrytera Accounting Supervisor

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vår kund är en av de världsledande leverantörerna inom logistiklösningar. Arbetsplatsen är vid företagets kontor i Kista. Denna tjänst som Accounting Supervisor för Danmark och Norge. Detta är en rekrytering och en tillsvidare anställning på heltid hos vår kund.

Tjänsten kan tillsättas omgående men viktigast är att du är rätt person. Hänsyn tas till eventuell uppsägningstid.


Arbetsuppgifter:

Som Accounting Supervisor kommer du att ingå i ett ekonomiteam om ca 5 personer, som sitter runtom i Norden. Din främsta uppgift är att sköta arbetsuppgifter relaterade till redovisningen, löpande bokföring, balansavstämningar, momsredovisning, årsbokslut, revision, årsredovisning, deklaration och formalia. Du ansvarar även för att säkerställa korrekta månatliga lönekörningar och löpande bokningar av reseräkningar från de övriga nordiska länderna. Du rapporterar till den Nordiska CFO’n.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Redovisning
- Löpande bokföring
- Balansavstämningar
- Momsredovisning
- Årsbokslut
- Revision
- Årsredovisning
- Deklaration
- Lönekörningar och reseräkningar från de övriga nordiska länderna


Din bakgrund:

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning, med minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning eller revision. Du besitter goda kunskaper i Excel, talar svenska och engelska obehindrat. Har du erfarenhet från Oracle är detta meriterande då företaget kommer att gå över till detta i början av 2017. Har du dessutom erfarenhet att arbeta mot Norge samt Danmark så ses detta som meriterande men ej något krav.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande, noggrann, prestigelös och självgående. Du gillar att arbeta självständigt och bidrar till en positiv stämning.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 juli 2016

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


EFK söker Redovisningsekonom

EFK söker Redovisningsekonom

1 juni 2024