Värmlands tingsrätt söker registrator med administrativa uppgifter

Värmlands tingsrätt söker registrator med administrativa uppgifter

Arbetsbeskrivning

Vi söker en eller flera registratorer med administrativa arbetsuppgifter som arbetar tillsammans med kollegorna inom administrativa enheten. Du erbjuds varierande, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter i en samhällsviktig och spännande verksamhet.

Låter det intressant - Välkommen med din ansökan, redan idag!


Arbetet innebär 
Som registrator med administrativa arbetsuppgifter är du en av fyra registratorer. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av registratorsarbetsuppgifter. Detta innebär bland annat att klassificera, registrera, fördela handlingar i mål och ärenden samt att expediera handlingar. 

Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer du att arbeta löpande med administration kring domstolens nämndemän såsom schemaläggning, registrering och kontroll av tjänstgöringsrapporter men även ekonomiadministration.

Arbetet är självständigt och flera arbetsuppgifter hanteras parallellt. I arbetet har du löpande kontakter med domstolens parter, nämndemän och medarbetare men även en del av domstolens leverantörer.

Du tillhör en enhet bestående av tolv medarbetare och för oss är det en självklarhet att vi hjälps åt. Det innebär att du successivt kommer att få lära dig andra arbetsuppgifter och utvecklas inom ditt arbete.


Vi söker dig som
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning. Det kan vara meriterande om du har eftergymnasial utbildning som vi bedömer som relevant. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet. 

Du är ansvarsfull och noggrann och brinner för att ge service med kvalitet. För dig är det självklart att ta egna initiativ. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift och kommunicerar på ett tydligt sätt, anpassat efter mottagare och situation. 

För att trivas hos oss ska du gilla att arbeta självständigt men också att vara en i teamet. Du skapar goda relationer till dina kollegor och bidrar till en god arbetsmiljö. För dig är det lika självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter som att lära av kollegor. 

Under perioder med hög arbetsbelastning är det extra viktigt att du kan planera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Eftersom du hanterar flera arbetsuppgifter parallellt ställer arbetet höga krav på flexibilitet. Att arbeta digitalt är för dig en självklarhet. Lika självklart som att utvecklas och att lära nya saker.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 



Vilka är vi
Värmlands tingsrätt består av 55 medarbetare vid fyra enheter, varav en administrativ enhet. Verksamheten bedrivs i Rådhuset vid Stora torget i Karlstad. Medarbetarskapet på tingsrätten kännetecknas av samarbete, engagemang och delaktighet. Den administrativa enheten har ett brett ansvarsområde som bland annat innebär traditionella administrativa arbetsuppgifter, intern och extern service, reception och säkerhet. 

 Övrigt
Vi söker en eller flera registratorer, anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, 6 mån. Sista ansökningsdag är den 15 mars 2024.

Ansökan ska bestå av personligt brev och CV. I samband med registrering av din ansökan kommer du att få svara på några frågor.

Välkommen med din ansökan!


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Holmgård, rådman
054-148440
Jonathan Nirmark, tingsnotarie
054-148477
chefsrådman Bertil Ehn
054-14 84 00
Lagman Lars Bjurstam
054-148450
Rådman Jan Lindblad
054- 148451
Lagman Lars Bjurstam
054-14 84 50
Informatör Nina Lagerkvist
054-14 85 40
Administrativ chef Christina Lövgren
054-14 85 26

Sammanfattning

Besöksadress

Rådhuset, Stora torget 65224 Karlstad
None

Postadress

Box 188
Karlstad, 65105

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024