Vass operativ HR-chef till Com Hem

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla vår Kundservice till nästa nivå? Vill du ha ett av de mest utmanande och spännande HR-jobben i Sverige? Då ska du söka tjänsten som HR-chef till Com Hem:s Kundservice.

Vi strävar efter att förenkla människors tillvaro, hemma och på arbetet, genom att erbjuda tillgång till en värld av kommunikation och underhållning. Våra värderingar utgör grunden för vårt arbete och baseras på värdeorden: Personlig, Pålitlig, På.

Som HR-chef kommer du att anta en roll som spänner från det strategiska arbetet på ledningsnivå till mer operativt arbete tillsammans med chefer och medarbetare.

Du har det övergripande ansvaret för samtliga HR-frågor för vår Kundservice i Sundsvall, Härnösand och Örnsköldsvik med ca 550 medarbetare och 30-tal chefer fördelade över våra tre kundservicecenter. Du fungerar som ett nära stöd till Kundservicechefen i såväl de strategiska som operativa prioriteringarna. Du har personalansvar för ett HR-team bestående av två HR-Business Partner och en HR-administratör som jobbar operativt ute i verksamheten med fokus att stötta chefer och medarbetare inom personalområdet. Du kommer även att vara delaktig i arbetet kring de övergripande strategiska HR-frågorna som utarbetas centralt tillsammans med HR-direktören.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Kompetens- och organisationsutveckling samt utbildning
• Arbetsmiljö, frisktal/sjukfrånvaro, rehabilitering och friskvård
• Arbetsrättsligt chefsstöd
• Facklig samverkan och förhandling
• Rekrytering och urval
• Chefsintroduktion
• Fortsatt implementation av bolagets värderingar, syfte och vision
• Employer Branding att kontinuerligt bygga vårt arbetsgivarvarumärke genom aktiviteter/utveckling av övergripande strategi
• Säkerställa att rutiner och processer finns på plats och följs i enlighet med bolagets övergripande HR-strategier och affärsmål
• Ansvara för Kundservice HR-budget samt kontroll och uppföljning
• Ansvara för att HR-administrationen sköts på ett effektivt och korrekt sätt, implementera, utvärdera och rapportera KPI:er löpande.


Vi söker dig med erfarenhet av flera års kvalificerat HR-arbete inom olika kommersiella företag/branscher. Relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning personal, organisation och arbetsrätt eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området.

Som person är du prestigelös, självgående och har en stark drivkraft. Du är duktig på att se helheten och jobbar målstyrt och strukturerat med syfte att stärka verksamheten, skapa resultat och en trygg personalfunktion. Du är en förtroendeingivande ledare som med din positiva energi har förmågan att skapa medarbetarengagemang.

Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift och du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice.

Då du kommer att resa mellan våra tre orter, krävs giltigt B-körkort.


Com Hem levererar bredband, digital-TV och telefoni och är en av Sveriges ledande operatörer. Med över 2 miljoner anslutna hushåll till nätet erbjuds idag företagets digitala tjänster till ca 40% av alla svenska hushåll. Com Hem grundades 1983, ca 1 200 anställda med huvudkontor i Stockholm. Com Hem Holding AB är moderbolag i koncernen och verksamheten bedrivs genom dotterbolagen Com Hem AB, Phonera Företag AB, ITUX Communication AB och Boxer AB. Com Hems aktier är sedan 2014 noterade på Nasdaq Stockholm www.comhem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen

Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RUTINERA I SUNDSVALL AB SUNDSVALL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tjänsten avser anställning hos Com Hem, omfattning heltid med placering i Sundsvall.
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL

Postadress

Nya Hamngatan 21
SUNDSVALL, 85239

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023