Växeltelefonist SiS huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter vår nya växeltelefonist som vill hjälpa enheten för växel och kontorsservice på SiS huvudkontoret att vara myndighetens ansikte utåt.
Enheten för växel och kontorsservice består av en kontorschef och tre kollegor. Vårt huvudkontor finns i Hornsberg Stockholm, där vi sitter i moderna lokaler. På huvudkontoret arbetar ungefär 150 anställda.




ARBETSUPPGIFTER
Du är myndighetens ansikte utåt varför servicekänsla och bemötande är väldigt viktigt. SiS verksamhet består av att driva vård och behandling av ungdomar med psykosociala problem och vuxna med missbruksproblem. Praktiskt innebär att du måste kunna hantera en stor variation av samtal på ett varmt och professionellt sätt. Tillsammans hanterar enheten för växel och kontorsservice mellan 700 – 1000 inkommande samtal/dag. Många av dessa samtal ska skickas vidare till våra institutioner runt om i hela Sverige.
Förutom växelarbetet i receptionen så arbetar teamet med att ge service åt huvudkontorets medarbetare.

Exempel på andra arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• viss paketservice, mottagning och utleverans
• bokning, iordningställande av konferenslokaler och kopiering
• passerkortshantering
• ta emot besökare till huvudkontoret.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som växeltelefonist behöver du vara serviceinriktad och stabil då arbetet ibland kan vara stressigt.

Vi söker dig som är självgående och kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och ser din del i gruppen. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att skapa en bra arbetsplats.
Du bör vara nyfiken och öppen som person då dina uppgifter kan växa och utvecklas under uppdragets gång.







För den här rollen ser vi att du har avslutat gymnasial utbildning.

Du ska ha minst 2 års erfarenhet av att arbeta inom växel, kundtjänst eller annan telefonintensiv roll. Du har en god förmåga att kommunicera på ett professionellt sätt med personer. Mycket god kunskaper i det svenska språket, övriga språk är meriterande.

SiS arbetar mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ulrika Persson
010-453 40 88
Urban Lindberg, planeringsdirektör
010-453 40 03
Enhetschef Annika Eriksson
010-4534134
Utvecklingsdirektör Eva Franzén
010-453 40 53
Enhetschef Anita Andersson
010-453 40 98
Enhetschef Anita Andersson
0104534098
Enhetschef Annika Eriksson
010-453 41 34
Enhetschef Elisabeth Olsson
010-453 40 52
Enhetschef Gunnar Lindblad
010-453 40 55
Chefsjurist Eleonore Källstrand Nord
010-453 41 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Heltid, kontorstider 8-16.30 Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-02-01 Snarast enligt överenskommelse, upphör: Vi tillämpar provanställning.
  • Publicerat: 1 december 2017

Besöksadress

Lindhagensgatan 126 10425 Stockholm
None

Postadress

Box 30224
Stockholm, 10425

Liknande jobb


6 maj 2024

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024

30 april 2024