OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eftersom bolaget växer och även nyligen har listats på börsen ökar det administrativa arbetet, vilket gör att Nexam nu söker en person som ska fungera som VD-assistent och administrativ support.
Profil
- Nexam söker en person - man eller kvinna - med integritet, flexibilitet, noggrannhet och snabbhet, som inte är rädd för att kavla upp ärmarna
- Gärna 5-15 års erfarenhet av administrativ support
- Gärna en person med högskole- eller universitetsutbildning eller liknande relevant utbildning
- Utmärkta svenska och engelska språkkunskaper krävs (p.g.a. att pressreleaser m.m. skrivs både på svenska och på engelska). Gärna en person med engelska som första eller andra språk.
- Mycket god IT-vana och mycket goda kunskaper i Office-paketet
Arbetsuppgifter
- Hantera adminsitrativa flöden såsom fakturor, post, arkivering m.m.
- Vara kvalitetsgranskare rörande avtalsutkast, mötesprotokoll m.m.
- Hantera mötesbokningar och sköta service i samband med möten
- Sköta resebokningar
- Hantera dokument språkligt (både på svenska och på engelska) både för internt och externt bruk
- Hantera uppläggning av pressreleaser i Cision Wire
- Hantera hemsidesuppdateringar (Epi-server)
- Sköta support kring skapande av texter till kvartals- och årsbokslutsrapporter
- Hantera och koordinera inköp av tjänster från vissa konsulter
- Sköta support vid sändningar av gods och prover till kunder (oftast utomlands) vilket kan innebära allt från packning, ifyllande av DHL-och tulldokumentation, beställning av upphämtning m.m.
Nexam Chemical Holding AB (publ) är ett Clean Tech-bolag som tillverkar och utvecklar s.k. tvärbindare i syfte att förbättra plasters egenskaper. Vi har nyligen noterats på Nasdaq OMX (First North) och är sammanlagt 17 anställda.
För mer information se www.nexam.se.
Kontaktperson Nexam: Per Palmqvist Morin (vd), per.morin@nexam.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Rüdel