VD-assistent och kontorsansvarig till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi tror på människor och den kraft som uppstår när vi samarbetar. Vi är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande möjligheter som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Vad som tidigare var omöjligt, är nu mänskligt möjligt.

Arbetsbeskrivning
Som VD-assistent/kontorsansvarig kommer du att ha ett varierande arbete bestående av mycket kontakter såväl internt som externt. Du får en ansvarsfull, central och bred roll i kärnan av verksamheten. Din primära uppgift blir att assistera VD i ledningsarbete, kommunikation, planering och administration. I arbetsuppgifterna igår bland annat att vara att förbereda presentationer och presentationsmaterial, boka och arrangera besök, möten, luncher, resor samt andra event, föra mötesanteckningar vid ledningsmöten och styrelsemöten, reseräkningar, utveckla administrativa rutiner för att effektivisera arbetet. Du kommer även att ansvara för styrelseadministration så som att sammankalla, sammanställa och skicka ut underlag och material samt uppföljning.

Du ansvarar för trivsel i lokalerna samt övriga lokalfrågor, t.ex. beställningar och felanmälningar, se till att alla kontorsmaskiner fungerar korrekt, se till att det är bra funktionaliteten i lokalerna samt kontrollera arbetsplatser och ergonomi. Du ansvarar för rutiner kring larm, brandsäkerhet, posthantering och kontorsinköp. Som kontorsansvarig arbetar du även med att se över konferensrum/gemensamma ytor och sköter rutiner kring bokningar samt beställningar och inköp i samband med möten och arrangemang. Du kommer även att koordinera informationsbrev, interna meddelanden och annan information samt ta emot inkommande samtal.

Vem är du?
Som VD-assistent/kontorsansvarig arbetar du självständigt med egna ansvarsområden, varför det är av stor vikt att du är en handlingskraftig, effektiv och strukturerad person. Arbetet ställer krav på god samarbetsförmåga och hög social kompetens då du har många kontaktytor både internt och externt. Vidare är det av vikt att du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har tidigare erfarenhet av att arbeta med konfidentiella uppgifter. Vi tror att du har erfarenhet av en liknande roll, gärna i en internationell organisation, där höga krav har ställts på ansvarstagande, engagemang och god förmåga att arbeta proaktivt. För att trivas i denna roll måste du tycka om variation och ser dig själv i en blandroll. Som person är du serviceinriktad, positiv och smidig, bra på att kommunicera samtidigt som du har integritet och är professionell. Du är en person som snabbt kan sätta dig in i nya situationer. Förutom svenska talar du och skriver även engelska obehindrat då arbetet innefattar dagliga utländska kontakter. Du är van att arbeta i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system.

Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund. För rätt person finns det chans till anställning hos kund.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.

Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Kontaktperson
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Paola Esparza på telefon 08-452 33 09.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 januari 2014

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024