VD/verksamhetschef till Rehabakademin i Solna

VD/verksamhetschef till Rehabakademin i Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet av entreprenörskap inom hälso- och sjukvård och som vill vara med och driva och utveckla Rehabakademin och dotterbolaget Arbetsmiljöakademin.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse och du rapporterar till styrelsen. Din arbetsplats kommer att vara på kontoret i Solna Strand

Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som VD/verksamhetschef ansvarar du för att leda verksamheten så att den utvecklas i takt med omvärldens krav och förväntningar. Du har det ekonomiska ansvaret och leder, med stöd av en biträdande verksamhetschef på deltid, 22 medarbetare som utgör verksamhetens ryggrad.

För oss är medarbetarnas kompetens och fungerande team verksamhetens största tillgång och avgörande för att vi ska kunna utföra våra uppdrag. I ditt uppdrag är det därför särskilt viktigt med omsorgsfull rekrytering och att du ger våra medarbetare möjligheter att utvecklas vid en arbetsplats som är attraktiv och hållbar.

Tjänsten kräver kunskap och god förståelse för entreprenörsstyrd vårdverksamhet samt erfarenhet av att leda i förändring och utveckling. Du kommer att arbeta i en värdestyrd verksamhet som kännetecknas ett starkt engagemang för hög kvalitet i bemötande och insatser. I det långsiktiga arbetet ingår att tillsammans med medarbetarna kontinuerligt förbättra och utveckla arbetsprocesser.

Ett annat prioriterat område för ny VD/verksamhetschef är att stärka samverkan med remittenter, med de företag och organisationer vi samarbetar med och med blivande kunder för Arbetsmiljöakademin.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som VD/verksamhetschef för Rehabakademin ansvarar du för att driva och utveckla verksamheten tillsammans med ledningsgrupp och styrelse. Arbetet präglas av kontinuerliga förbättringar och utveckling av nya verksamheter, arbetsmetoder och flöden liksom utveckling av medarbetare så att vi står väl rustade för framtiden.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat;
- Personalansvar, med arbetsmiljöansvar
- Planera och leda arbetet i verksamheten efter direktiv från styrelsen.
- Verksamhetens budget och verksamhetsplan.
- Rapportering till styrelse.
- Säkerställa effektiva processer.
- Leda kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete.
- Bygga relationer med befintliga och nya samarbetspartners och kunder.
- Utveckling av nya affärsområden.
- Koordinering och samarbete med outsourcad ekonomi- och lönepartner.

Sökord: enhetschef, verksamhetschef, sektionschef, vd, grundare

Vem är du?
Som person är du analytisk, lösningsorienterad och resultatinriktad. Det viktigt att du är en lyhörd, tillgänglig, relationsinriktad ledare med förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat. Du drivs av att stödja andra att uppnå och överträffa patienters och kunders förväntningar. Som person har du förmåga att leda en verksamhet med helhetssyn och handlingskraft, och att skapa ett klimat som främjar nytänkande.

Du har relevant akademisk examen, gärna inom vårdområdet, samt arbetserfarenhet inom vårdorganisationer. Det är mycket meriterande med erfarenhet av ledarskap och arbete inom privat sjukvård och arbetslivsinriktade stödorganisationer.

Om verksamheten
Rehabakademin och Arbetsmiljöakademin har som gemensam vision att öka livskraften hos människor och organisationer och verka för att hjälpa fler människor till ett större välbefinnande och handlingskraft i det dagliga livet. Vi vill vara förstahandsvalet för patienter, remitterande läkare och för företag i behov av stöd i arbetsmiljöförbättringar.

Rehabakademin erbjuder teambaserad rehabilitering på specialistnivå till patienter 18år och äldre med långvarig smärta eller med utmattningssyndrom. Ledstjärnor är evidens, hög tillgänglighet och ett omsorgsfullt bemötande. Ersättningen är skattefinansierad genom vårdvalsavtal med Region Stockholm. Rehabakademin startade 2015.
Arbetsmiljöakademin har tillkommit senare och kompletterar Rehabakademins verksamhet med förebyggande arbetsmiljöarbete till arbetsgivare. Att satsa på god och trygg arbetsmiljö ger mångfalt tillbaka – vi vet att människor som trivs på jobbet presterar bättre och blir mindre sjuka!

För mer information; www.rehabakademin.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2020
  • Ansök senast: 15 juni 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


12 april 2024

CEO / Sales Manager

8 april 2024