Verksamhetsanalytiker - Inhouse Logistics

Verksamhetsanalytiker - Inhouse Logistics

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår en omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar. Transformationsprocesser, självkörande lastbilskonvojer och logistiklösningar är grundpelare i en framtid som bara börjat. En fascinerande utveckling som till stora delar är IT-driven. Där inget kommer att vara som det är. Där vi ska vara världsledande. Och det börjar med dig.

För att trivas i rollen som verksamhetsanalytiker hos IT har du några års erfarenhet av både logistik och IT. Det är viktigt att du har ett stort intresse för dessa områden. Du identifierar och förstår verksamhetens funktionella och icke-funktionella krav samt modellerar, genomför förstudier och även leder workshops.

Dina kompetenser

Du fokuserar på att möta kundens krav och förväntningar, utför analyser och dokumenterar krav från verksamheten. Kartläggning av krav som kopplar användarbehoven till processer/ produktionslandskap, för att hjälpa mjukvaruarkitekten att designa lösningar, ingår också i dina arbetsuppgifter.

Du talar klart och tydligt, formulerar åsikter, information och argument så att alla förstår.
Har det självförtroende och kunskap som krävs för att hålla presentationer. Du märker snabbt vad publiken vill ha och är lyhörd för deras frågor och synpunkter – skapar förtroende.

Du visar intresse och förståelse för andra människor, passar smidigt in i grupper och skapar laganda.
Är uppmärksam på och belönar människors ansträngningar: Lyssnar på andra, rådfrågar dem och skapar dialog.

Du fastställer väldefinierade, mätbara mål och sätter tidsramar. Planerar aktiviteter och projekt i god tid samt har goda marginaler för oförutsedda händelser. Utnyttjar tiden effektivt. Identifierar och organiserar de resurser som krävs för olika uppgifter.

Din erfarenhet


• Du har högskoleutbildning inom Logistik/IT.
• Du har några års erfarenhet inom yrket som verksamhetsanalytiker.
• Du är verkligen inspirerad av att arbeta med förbättringar och affärsutveckling.
• Du har erfarenhet av att analysera affärskrav.
• Du har erfarenhet av Supply Chain Management och SAP-funktioner.
• Du har god ledarskapsförmåga inom förändringsledning.
• Du är strukturerad och har god planeringsförmåga.
• Du har god kommunikationsförmåga.
• Du har tidigare erfarenhet av projektledning.

Språk


• Språkkunskaper i svenska, flytande
• Språkkunskaper i engelska, flytande

Information och ansökan 

Om du har specifika frågor om tjänsten vänligen kontakta Sari Nordenberg, chef, på +46 855 352 080. 

Plats: Södertälje

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, sista ansökningsdag är 2022-11-06

För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta Zanko Dasko, Senior Talent Acquisition Specialist tel. +46 855 351 621

Om tjänsten kräver det kommer en bakgrundskontroll att genomföras. 




Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 10 november 2022

Liknande jobb


16 maj 2024

Product Owner

Product Owner

16 maj 2024

Systemanalytiker till Enhet support SDV i Lund

Systemanalytiker till Enhet support SDV i Lund

15 maj 2024

15 maj 2024