Verksamhetsanalytiker

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättsäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är ca 500 anställda.
Våra värdeord kompetens, engagemang och kundnytta vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda.

Bolagsverket är en modern e-myndighet som ligger i framkant vad gäller att erbjuda ett flertal olika e-tjänster till våra kunder, i samverkan med andra myndigheter. Bolagsverket står inför stora förändringar och spännande utmaningar de kommande åren; vi ska bidra till att det går snabbt, blir rätt och är enkelt att starta och driva företag. Verksamheten är avgiftsfinansierad.


ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver förstärka vår registeravdelning med en verksamhetsanalytiker till verksamhetsanalysenheten.

Verksamhetsanalysenheten tillhör registeravdelningen, vars huvudsakliga uppgift är att hålla register över samtliga företagsformer som bedriver näringsverksamhet i Sverige.
Avdelningens mål är att utveckla och effektivisera Bolagsverkets tjänster och system i syfte att höja kvalitén och få en effektivare ärendeprocess.

Som verksamhetsanalytiker arbetar du med att utveckla registreringsverksamheten genom att utreda och analysera verksamhetens behov. Du arbetar med att beskriva, förbättra och följa upp avdelningens processer.

Arbetsuppgifterna innefattar ett nära samarbete med registeravdelningens utredningsgrupp, utvecklingsavdelningen och andra beställande avdelningar inom myndigheten.

Som verksamhetsanalytiker:
-arbetar du som registeravdelningens beställare i projekt
-ansvarar du för att genomföra större och mindre förstudier och utredningar inom registeravdelningen.
-skriver och kvalitetssäkrar du beredningsärenden.
-lämnar du egna förslag till förbättringar och driver utvecklingsfrågor.

En verksamhetsanalytikers arbete drivs mot tydligt formulerade mål i verksamheten. Arbetssätten varierar och bedrivs ibland självständigt och ibland i team.

Du har ett nära samarbete som kräver kontakt med andra avdelningar, i vissa fall kan det förekomma uppdrag och arbeten med externa samarbeten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- har relevant högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet
- har praktisk erfarenhet av projektarbete
- har god erfarenhet från utredningsarbete

Som person söker vi dig som har ett analytiskt sinnelag och ett strukturerat arbetssätt samt en förmåga till att se helheten.
Du måste också kunna ta egna initiativ, kunna arbeta självständigt och vara drivande. Du ska komplettera den befintliga gruppen. Det är viktigt att du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Du bör ha ett pedagogiskt förhållningssätt och kunna förmedla ett budskap samt ha en god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du:
- har examen från relevant högskoleutbildning
- har beställarkompetens och erfarenhet från arbete som beställare av verksamhetsprojekt
- har erfarenhet av arbete med scrum eller annan agil metod
- erfarenhet av arbete med förändringsledning

I övrigt ser vi gärna att du är bra på att ta tillvara på och lära av egna och andras erfarenheter och att du har en förmåga till nytänkande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helene Thorgren
060-18 43 53
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Sektionschef Monica Henriksson
060-18 43 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Registeravdelningen Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enlig överenskommelse
  • Publicerat: 9 januari 2014

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Liknande jobb


BUSINESS ANALYST

11 april 2024

11 april 2024

10 april 2024