Verksamhetsansv. trafikinformation

Arbetsbeskrivning

Marknadsenheten ansvarar för att aktivt sälja SL-trafiken genom att förmedla en positiv bild av verksamheten och få resenärerna att uppleva våra tjänster som prisvärda.Enheten ansvarar också för att säkra budgeterade intäkter.Inom Marknad finns avdelningarna Försäljning, Kommunikation, Trafikinformation, Marknadssamordning, Marknadsanalys och Marknadssystem.Avdelningen Trafikinformation ansvarar för att utveckla och förbättra den kundnära trafikinformationen.Utgångspunkten för avdelningens arbete är kundernas krav på och behov av trafikinformation.Med kundnära trafikinformation menas den information som når kunden via personal på plats, via teknikstödda kanaler som digitala skyltar, webb etc samt via tryckt information som skyltar, tidtabeller och kartor.Ansvaret innebär en långsiktig utveckling av den kundnära trafikinformationen i samarbete med övriga enheter på SL samt trafikentreprenörerna.Som verksamhetsansvarig för SLs trafikinformationskanaler ansvarar du för den kort- och långsiktiga utvecklingen av dessa.Du följer upp hur väl kanalerna motsvarar kundernas förväntningar och ser till att de följer SLs krav och riktlinjer samt förvaltas rätt.Du har ett samordningsansvar för drift och utveckling av kanalerna gentemot enheterna Trafik och Teknik samt SLs kundtjänst.Du är kravställare när det gäller att utveckla t ex nya kartor, tidtabeller och digitala kanaler så att de följer kundernas förändrade krav. Du kommer att ingå i en avdelning på sex personer och rapporterar till Trafikinformationschefen.Du kommer även att ha ett nära samarbete med Trafik- och Teknikenheten inom SL och med aktuella trafikentreprenörer samt övriga externa intressenter som t ex Banverket.Kvalifikationer Du har akademisk utbildning och flera års erfarenhet av produktutveckling, helst inom informationsområdet.Du är en erfaren projektledare som är van att arbeta självständigt och drivande.Du har förståelse för hur ny teknik och nya koncept kan stödja och effektivisera SLs trafikinformation och förbättra servicen mot SLs kunder.Vi värdesätter om du vill dela våra värderingar - Samverkan, Ansvar, Förtroende och Engagemang, vilka ska bidra till en kultur som starkt stöttar våra mål och som bidrar till en positiv anda i det dagliga arbetet.

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024