Verksamhetschef för verksamhetsområde Service och support

Arbetsbeskrivning

Centrum för medicinsk teknik och IT, CMIT, är Region Östergötlands samlade partner för medicinsk teknik och IT som levererar värdehöjande, effektiva och helhetsåtagande tjänster anpassade för regionens kärn- och stödverksamheter. 
CMIT tillhandahåller, förvaltar och utvecklar IT-stöd, medicinteknisk utrustning och medicintekniska system för att säkerställa hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet med hög kostnadseffektivitet.
CMIT har sin verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala och sysselsätter runt 350 personer. Vi arbetar process- och tjänsteorienterat och i nära samarbete med våra kunder och användare för att säkerställa att vi bidrar till såväl effektivitet i vården som till Region Östergötlands långsiktiga målbild och vision. CMIT gör det bättre för regionen, helt enkelt!

Arbetsbeskrivning
CMIT står inför en spännande förändringsresa för att möta nya krav och behov från verksamhet och kunder. Vi tar nu nästa steg i utveckling av organisationen med tydligare ansvar i linjen, starkare kultur- och värderingsarbete, effektivare resursutnyttjande och ökat kundfokus.

I din roll som verksamhetschef kommer du att vara en del av denna resa genom att driva och leda ditt verksamhetsområde, tillsammans med engagerade och erfarna kollegor och medarbetare – i en kultur som präglas av utpräglat kundfokus, eget ansvar, stort engagemang och gott samarbete. Som verksamhetschef hos oss har du ett helhetsansvar för det egna verksamhetsområdet där du säkerställer att verksamhetens mål nås, överenskommelser och åtaganden möts, tjänster och projekt levereras enligt plan samt att verksamhetsområdet har en ekonomi i balans och med aktiva och engagerade medarbetare. Du bidrar också aktivt, genom ett tydligt sidledsansvar, för hela centrumets utveckling och framgång.

Verksamhetsområdet Service och support
Verksamhetsområdet Service och support ansvarar för leverans och produktion av de tjänster och stöd som levereras från verksamhetsområdet. Service och support är ingången för alla ärenden och beställningar för CMIT:s kunder och användare och ansvarar för användarstöd, felavhjälpning, beställningsflöden samt leverans av IT- och MT-utrustning. Verksamhetsområdet ansvarar även för förebyggande och avhjälpande underhåll enligt delegering inom regionen rörande medicinsk teknik. Inom verksamhetsområdet finns också centrumets gemensamma servicedesk som är bemannad dygnet runt. Området ansvarar också för att leverera och producera tjänster för den medicintekniska livscykeln.

Service och support har lokala enheter på sjukhusen i västra-, östra- och centrala länsdelen och kan därigenom ge direkt support och service på plats både inom IT och medicinsk teknik. Service och support tillhandahåller även tjänster i form av kompetensstöd och sakkunniguppdrag i samband med exempelvis upphandlingar av medicinteknisk utrustning.

Verksamheten omfattar support, användarstöd och felavhjälpning inom områden som övervakning, elektromedicin, finmekanik, steril, dialys, gas, lab, röntgen, syrgasbehandling och ventilatorer samt nuklearmedicin.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå och med erfarenhet av kvalificerade chefsuppdrag, gärna på strategisk nivå och nära kunder. Relevant bakgrund för verksamhetsområdet är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Med ett starkt och tydligt ledarskap skapar du delaktighet och förutsättningar för dina medarbetare att växa och ta ansvar i ett klimat som inspirerar till kundfokus, engagemang och nära samarbeten. Du har helhetssyn och kan med handlingskraft och struktur leda en verksamhet mot uppsatta mål. Du ska ha förmåga att kommunicera budskap och information på ett enkelt, tydligt och inspirerande sätt i såväl tal som skrift.

Anställning och information
Anställningen som verksamhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande med tillsvidareanställning i lämplig befattning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Centrumchef Håkan Klarin, 010-103 46 63.

Facklig företrädare för Vision är Mikael Andersson, 010-103 43 29.

Facklig företrädare för Vårdförbundet är Elisabeth Sundbäck, 010-103 95 01.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera, kontakta Region Östergötlands IT-akut: 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 juli 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

13 september 2023

Chief Technology Officer

Chief Technology Officer

7 september 2023

IT-chef/CIO

IT-chef/CIO

7 september 2023