Verksamhetschef Personlig assistans

Verksamhetschef Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vi söker en verksamhetschef till Akria Personlig assistans AB med placeringsort enligt överenskommelse.
Akria Personlig assistans AB är en assistansanordnare som är verksam i hela Sverige.
Vi har idag 6 lokalkontor från norr till söder. Vi som driver det dagliga arbetet på våra kontor har mångårig erfarenhet inom personlig assistans. Vi erbjuder personlig assistans för barn och vuxna med en hög ambition om att ge de bästa förutsättningarna för varje individs unika behov.
Våra ledord är kunskap, respekt och transparens vilket genomsyrar det arbete som vi dagligen utför. Vi ställer stora krav på oss själva och på våra medarbetare att dela vår värdegrund och synen på varje människas rätt till integritet och självbestämmande.
Vi har fokus på ett kvalitativt arbete för att garantera en trygg personlig assistans för våra kunder och medarbetare.
Nu söker vi en driven och engagerad verksamhetschef för driften av våra lokalkontor. Då tjänsten innebär arbete även på distans blir din placeringsort enligt överenskommelse.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· följa upp och säkerställa att kvalitetsledningssystemet följs
· ansvara för att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer
· personal- och arbetsmiljöansvar för våra uppdragschefer
· leda och engagera medarbetare på distans
· rekrytera utifrån behov
· ha budgetansvar med löpande resultatuppföljning och rapportering
· ingå i ledningsgrupp för personlig assistans
· medverka till att utveckla verksamheten


Kvalifikationer
Du har en god förmåga att analysera, planera och leda ditt och medarbetarnas arbete.
Du behöver besitta egenskapen att kunna kommunicera både i skrift och tal samt vara lösningsorienterad.
Du trivs i rollen att vara ledare och kan också se vikten av att alltid ha ett gott samarbete, både internt och externt.
Du som söker tjänsten har ett prestigelöst förhållningssätt och ser det som naturligt att rycka in där det behövs i det löpande arbetet.
Du är väl insatt i LSS-lagstiftningen. Du har arbetat i liknande befattning tidigare och har därmed erfarenhet av personalansvar med relevant lagstiftning. Du har erfarenhet av budget och resultatarbete.
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom socialt arbete och omsorg, eller arbetslivserfarenhet som Akria Personlig assistans bedömer likvärdig.
B-körkort krävs då resor förekommer i tjänsten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi skapar trygghet för dig som anställd genom kollektivavtal och erbjuder bland annat kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid, vi tillämpar 6 månaders provställning.
Individuell lönesättning enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akria Personlig Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Postadress

Trotzgatan 41
FALUN, 79172

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024