OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde Rehabiliteringsmedicin och smärtcentrum
Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Vår verksamhet
Vårt verksamhetsområde, Rehabiliteringsmedicin och Smärtcentrum, är under stark utveckling och har många unika verksamhetsgrenar som vi är ensamma om i landet. Som verksamhetssekreterare kommer du i första hand vara verksamhetschefens administrativa stöd. Du kommer även att ha uppgifter med informationshantering och annan verksamhetsövergripande administration. Som verksamhetssekreterare erbjuds du en central, ansvarfull och varierad tjänst i verksamhetens kärna. Du ingår också i ett sjukhusövergripande nätverk för verksamhetsadministratörer.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är i hög grad varierande vilket gör att vi söker dig som är prestigelös, gillar variation och sätter värde på att ha en avgörande roll för att allt flyter på bra inom verksamheten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat diarieföring, resebokningar, posthantering, publicering på intranätet, beställningar och avhämtning av varor, organisering av konferenser, föra mötesanteckningar och administrativt arbete med våra styrande dokument. I arbetsuppgifterna ingår även övrigt administrativt arbete som rör ledningsgruppen och verksamhetsområdets läkargrupper.
Kvalifikationer
Hos oss är det viktigt att du aktivt deltar i att utveckla din egen roll och dina arbetsuppgifter för att vi ska fortsätta vara i framkant. Förutom ovan nämnde egenskaper söker vi dig som är noggrann, systematisk, snabb och samtidigt kan arbeta självständigt. Du ska även vara duktig på att kommunicera och samarbeta med andra och inge förtroende. Du måste ha god administrativ vana och goda kunskaper i Officepaketet. Det är en fördel om du hanterar engelska, då vi har många internationella kontakter och projekt anknutna till oss. Då arbetet snabbt kan ändra karaktär bör du även vara flexibel och stresstålig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Vi kan erbjuda dig en tillsvidareanställning på heltid. Urval och tillsättning sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För mer information
Verksamhetschef Rolf Karlsten 6110187
Facklig kontaktperson nås via växeln 018-611 00 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan som du skickar via länken nedan.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174