Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100-talet. Med sin strategiska placering inom Stockholms län, med närheten till storstaden, utgör kommunen en viktig nyckel för samhällsutvecklingen. Kommunens cirka 15 000 invånare har genom en god boende miljö med kvalitet, ett stort utbud av natur, gemenskap och kommunal service. Till Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker vi nu en erfaren verksamhetscontroller, för att tillsammans med förvaltningens 6 enheter leverera kundnytta och goda ekonomiska resultat. Tjänsten som verksamhetscontroller är organiserad inom förvaltningens centrala stab, som är en intern stödfunktion till de övriga enheterna Gata/Park, Plan- och exploatering, Bygg- och miljö, Fastighet samt VA-verksamheten. Arbetsuppgifter Som verksamhetscontroller på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar du med budget, prognos och bokslut, ekonomiska analyser, utredningar, framtagande av kalkyler, resultat- och måluppföljning. Dessutom ingår du i utvecklingsarbetet, referensgrupper, projektgrupper och förvaltningens ledningsgrupp. Du deltar aktivt i projekt från tidiga skeden till genomförande samt i beslutade drift- och investeringsprojekt som förvaltningens ekonomiexpert. Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen har en personalpolicy om att erbjuda alla medarbetare en god balans mellan arbetslivet och fritiden, och arbetar aktivt med vår arbetsmiljö. Vi kan erbjuda friskvårdsaktiviteter, kompetensutveckling, god sammanhållning, och en härlig stämning. Kompetensprofil Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med flerårig erfarenhet av ekonomiskt verksamhetsarbete, gärna från en mindre organisation, då dina kunskaper skall vara breda i kombination med specialiserad . Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med ekonomiska analyser, utredningar och budgetarbete. Som person har du en stark analytisk förmåga, är drivande och resultatinriktad, samt har en pedagogisk och kommunikativ profil. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, arbeta självständigt likväl som i grupp, samt vara serviceinriktad. Du ska ha förmåga att vara lyhörd för ledningens och verksamheternas behov av stöd och krav. Är du den vi söker? Vi arbetar för jämställdhet och mångfald och kan erbjuda en arbetsplats som nyttjar fördelarna som finns inom en mindre organisation, samtidigt som vi har ett stort samhällsansvar och arbetar för kommunens utveckling. Skicka personligt brev och CV

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulf Johansson Lorin, Avdelningschef Stadsmiljö
013-20 88 45
Håkan Lundberg, Kommunekolog
013-26 26 43
Gunnar Ölfvingsson, Kommunekolog
013-20 57 12
Carolina Käll, HR-konsult, för frågor om rekryteringsprocessen
013-20 57 13
Ali Hajar - SACO
013-26 32 14
Ann-Christin Karlsson - Vision
013-20 60 85
Linda Stenkilsson, lantmäterichef
044-13 62 08
Jens Nilsson, tf lantmäterichef
044-13 68 58

Sammanfattning

Besöksadress

Västra storgatan 12
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Dokumentcontroller

10 maj 2024

Ekonom / Controller

Ekonom / Controller

10 maj 2024

8 maj 2024