Verksamhetscontroller

Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

För invånarna, på uppdrag av politiken och i samhandling med andra driver vi utveckling enligt Gröna Kronoberg, vår regionala utvecklingsstrategi. Avdelningen verksamhetsstöd arbetar med projektutveckling, projekthantering, jämställdhet, verksamhetsutveckling och uppföljning, särskilt kopplat till den regionala utvecklingsstrategin. Avdelningen ansvarar också för verksamhetsplanering, ekonomi, analys och internationella samarbeten samt sekretariatet för strukturfondspartnerskapet Småland och Öarna.

Målgruppen för avdelningens arbete är huvudsakligen regional utveckling. Vissa funktioner i avdelningen har uppdrag som sträcker sig över hela organisationen inom Regional Kronoberg och även externt.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetscontroller på regional utveckling utgör du navet i arbetet med att stödja förvaltningens behov av samordning, planering och uppföljning. Du svarar direkt mot verksamhetschefen för verksamhetsstöd. Tjänsten som verksamhetscontroller ställer höga krav på att självständigt och med stor noggrannhet planera och driva förvaltningens olika stödprocesser under verksamhetsåret. Tjänsten hanterar inte ekonomi utan är inriktad på förvaltningens stöd kopplat till verksamhet, uppdrag och ärendeberedning. Tjänsten ställer höga krav på att i dialog och samverkan med andra sammanställa underlag till delårs och årsredovisningar, internkontroll, återrapporteringar till olika myndigheter mm. Vidare kommer verksamhetscontrollern i samarbete med verksamhetschefen ansvara för hela ärendeberedningsprocessen till förvaltningens politiska nämnder.

Erfarenhet av processledning, förändrings- och utvecklingsarbete är meriterande. Tjänsten kräver goda kunskaper i att hantera svenska och engelska i både tal och skrift. I tjänsten ingår att samordna olika former av samverkan som förvaltningen har med länets aktörer såsom chefsnätverk och högnivåmöten. Erfarenhet av att hantera administrativa stödsystem är ett krav. Erfarenhet av Stratsys är meriterande. Tjänsten ställer höga krav på samarbetsförmåga och att upparbeta goda relationer till såväl politik som chefer och medarbetare.


KVALIFIKATIONER
Den vi söker ska ha följande kompetens:

• akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet
• goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• självständigt kunna driva och leda administrativa processer med stor noggrannhet

Meriterande är erfarenhet av att arbeta i Stratsys.

För att trivas hos oss bör du vara självständig, ansvarstagande och ha en förmåga att ta egna initiativ. Du är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ då du kommer att arbeta med många olika kontakter både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Sara Nilsson
0470-58 30 85

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 20 VÄXJÖ
None

Postadress

Nygatan 20
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


28 november 2023