Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och stadig befolkningstillväxt. Vi befinner oss mitt i en expansiv fas med många spännande projekt och söker nu engagerade medarbetare som kan vara med och leda i vår verksamhet.
Vår vision har siktet inställt mot 2025 då vi ska vara Västkustens kreativa mittpunkt, och mot 2030 då mellan 75 000 – 80 000 invånare bor och verkar i Varbergs kommun. För att nå dit är framåtande, nytänkande, kunskap och mod viktiga ledord för vår tillväxt, och det ska ske med hållbarhet och delaktighet som viktigaste förhållningssätt.
Kommunen har framför sig stora och spännande investeringar. Kommunen som arbetsgivare har ca 4 000 anställda och är mitt inne i ett generationsskifte med många nyrekryteringar.

Socialförvaltningen
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun, så är du i en organisation där vi sätter människors behov i centrum och bemöter alla med respekt.
Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service utifrån den enskildes behov.

Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all drift i egen regi är samlad i två utföraravdelningar. Ekonomi, administration och utredningsfunktioner finns som stöd till verksamheterna.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdragsavdelningen (ca 110 personer arbetar inom avdelningen) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller hos externa utförare. Avdelningen består av fem enheter inriktade mot olika målgrupper och har en gemensam stabsfunktion. Din uppgift som verksamhetscontroller blir att samordna avdelningens uppföljning av förvaltningens verksamhet. Du jobbar nära chefer och utvecklingsledare inom och utanför avdelningen. Förvaltningen arbetar processorienterat.

KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhällsvetenskap och verksamhetsstyrning.
• Du har god allmän kunskap inom det sociala området och helst erfarenhet från direkt arbete inom socialtjänstens olika delar, individ- och familjeomsorg samt äldre- och funktionshinderomsorg.
• Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete med styrning och utveckling inom offentlig sektor gärna med inriktning mot redovisning och verksamhetsplanering. Vi vill att du har jobbat med de förekommande IT-baserade verksamhetsstöden inom området.
• Du har god samarbetsförmåga och är en stabil person som kan arbeta självständigt. Du är analytisk, noggrann och strukturerad.
• Du är pedagogisk och van att uttrycka dig i tal och skrift och har god vana att ta fram och genomföra olika typer av presentationer


ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Hedlund

Ann-Charlotte Lundegård
0340-888 22
Anette Eliasson
0340-88764
Enhetschef Carin Hedebrant
0340-886 90
Vision
0340-887 75
Enhetschef Mia Netzén

SSR Helene Andreasson
0340-887 51
VISION
exp. 0340-887 26
Enhetschef Karin Fahlman
0340-881 22
Enhetschef Johan Klingborg
0340-887 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen Varberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 28 augusti 2014

Besöksadress

43280
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024